![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hejsan!
Har lite smått börjat bygga det som saknas på Stockholms tunnelbana. Är helt nybörjare på att bygga i Trainz och skulle vilja ha grindarna (se bild) på stations ändarna på alla stationer men dom verkar vara "inbyggda" på själva stationen så man kan inte ta dom så. Så finns det något sätt att bara ta grinden? Och om jag tex. vill bygga egna skyltar, vilket/vilka program ska jag använda? Tack på förhand!! EDIT: Bilden vart väldigt stor men vet inte hur man kan ändra detGrind.JPG Senast redigerad av 21felix den 2009-11-19 klockan 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Grinden som du visar är tyvärr inbyggt i stationen, för att ta bort den, måste man ändra i im-filen. Jag tror att man ska använda Gmax fast jag vet inte. Har alldrig sysslat med sådant.
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jag har inga grindar på de underjordiska stationerna i Tunnelbana Preview. Fast det här kanske är ett annat underjordiskt objekt med grind, som inte finns i Tunnelbana Preview-rutten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Nej jag har inte heller några grindar förutom på den här (Hornstull) men skulle vilja ha det på alla. Har laddat ner Gmax och ska försöka experimentera lite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bildstorleken kan du ändra ner till 850pixelbredd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har kollat runt lite i gmax men fattar i princip noll.
Någon som kan förklara lite eller har någon bra guide? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
nope, du kan inte ändra ett objekt som redan finns inlagt i trainz, såvida skaparen inte skickat med gmax filen.
.im går inte att öppna för redigering
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Bra guider till gMax:
http://www.worldoftrainz.com/Pages/Tutorials.htm http://www.44090digitalmodels.co.uk/cc_tuts.html Framför allt den sista rekommenderar jag starkt!
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tackar ska läsas
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |