Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-06, 01:02   #29
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Freight animation ger möjligheten att dela upp ett lok i två separata modeller, var och en av dessa kan LODas i vanlig ordning.
Det gör att istället för en jättekomplex modell med kanske 30000 polygoner så gör man istället två modeller med ca.
15000 polygoner styck och sätter ihop dom till det färdiga loket i MSTS via eng-filens freight animation.
Hade faktiskt glömt bort detta sätt när jag innan jul tittade på att porta en annan komplex modell från RS/RW till MSTS.
Tror jag ska ta en andra titt på den modellen om det går att göra något.
Freight animation kan dock bara användas en gång så det går inte dela upp på mer än två modeller.
Dessutom måste alla hjul, boggier, strömavtagare med mera sitta på huvudmodellen så det är delar av kroppen som kan brytas ut till en egen modell.
Det gör inte loket mindre polygonstint men hjälper MSTS genom att simulatorn får hantera det som två modeller.

Vad den andra modellen var för något? Dess namn påminner om en åsna som A.A. Milne skrev om.

ps fick ordning på strömavtagaren och fart på motorn igen fast helt rätt är det inte ännu. Lamporna fungerar numera som de ska i alla fall.


Senast redigerad av KMW den 2010-01-06 klockan 01:04.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009