Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni?
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! 20 32.26%
Nja kanske.. 19 30.65%
Nix! 23 37.10%
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-08, 00:25   #16
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

då lär ni få vänta e jag rädd jag vet hur västra götalands penga projektering ser ut. Länken järntorget-esperantoplatsen-skeppsbron-lillatorget kommer inte lbi av då komunledningen sagt nej till att bara gå till lilla torget blir länken av kommer den gå hela vägen järntorget-esperantoplatsen-skeppsbron(nytt resecentrum med anknytning för båt älvsnabben SAMT båt från södra skärgården något som fanns för 30 år sedan och nu är påvägen tebax)skeppsbron-operan-lillabommen det är de ny hållplatser och den sträckning som i nuläget ligger tillbuds...de pengarna finns inte på minat 5-7 år...nästa då munkebäckslänken för att förlänga linje 5 från torp till östrasjukhuset var finnansierad men ej längre då de pengarna kommer ätas upp av upprustningen av torp/kålltorps vändslinga samt nybyggnad av ett spår till i östra sjukhusets vändslinga...så den är även den lagd på is i minst 2-3 år.

Pendeltågs stationerna under stan är finnansierade av den delen som regionen skall lägga men de statliga pengarna har dragit tebax av en enhällig blå regering (ja jag röstar rött) så den blir inte heller av i brådrasket och de pengarna lär få plockas till en ny götaälvbro då dne som står idag är utdömd för trafik 2020 dvs innom 10 år måste en ny bro stå på plats en investering som kommer bli snuskigt dyr för region västragötaland så vi som bor i göteborg får nog hålla tillbuds med den räls vi har om inte regeringen vaknar och skjuter till pengar till Göteborg med omnejd.

och vad den räls vi har i spårvagnsnätet idag beträffar har trafikkontoret i göteborg inge pengar alls nästa år till byte utav räls och asfalt i stan.
så här nattsvart men tyvärr sant hade ajg kunnat skriva hela natten om hur illa det är ställt med göteborgs spårvagnsnät för illa det är det tro mej. de märker vi som jobbar med det för 5-6 år sedan var det ett rälsbrott i veckan nu är det 3-5 om dagen....
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 00:29   #17
Andreas
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Trevligt projekt, fortsätt såhär

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 00:41   #18
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Ojoj . Vi har hört från GS å GBGsstad: No stålar.. så vi kände till detta.

Men De e ju tråkigt att de saknas pengar till sånt men de kostar ju skitmycket å byta spår , bygga ut mm.

Men allt kommer väl att börja byggas innan 2020 ( vad jag hör hör ska de mesta vara klart då)

Men vi ska försöka få ta del av en del kartor å spår planer ifrån GS och Trafikkontoret. Så vårt bygge i TR 2009 , PT GBG kan tjuvstartas
( Vi är röstar Rött med hehe)

Och vårat Projekt Byggs vidare

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 16:56   #19
GBGtram
Medlem

Talking Bilder på Projektet

Nu kommer vi och visa en hel del bilder på framvarande inlägg.

Vi fick i morse till gång till en Planerad spårvagns hållplats plan som byggs om under 2010 enligt planerna, Hagen som ligger i närheten av Saltholmen, Kungssten. Så när du kör vagnen i PT GBG så ser du hur framtiden ser ut .

Men Nu visar vi några bilder på unika saker för Projekt Göteborg som vi å några andra målat som...
mera bilder kommer senare i veckan..

Bild1: Ankommande/Avgående tåg som visas på Dest. TV:n.. den kommer och finnas vid varje spår på Centralstationen. Den här står( sen) på spår 15-16.

Bild2: Den nymålade M32 an provkör till Angered jämte GS bussen
Bild3:En nymålad Älvsborgsbro.. eftersom bygget av spårvägen inte hunnit ner till Majorna ännu( Är vid Masthugget nu) såc har inga vägar, träd eller gatulampor byggts än men de kommer Spannvidden mellan pylonerna är ca:850meter som de är nästan på verkligheten
Bifogade bilder
Filtyp: jpg PT GBG TV SKYLT Tidvisning TÅG.jpg (74.0 KB, 558 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20091213_0005.jpg (54.2 KB, 558 visningar)
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100109_0006.jpg (55.8 KB, 545 visningar)

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien

Senast redigerad av GBGtram den 2010-01-09 klockan 22:47.
Gammal 2010-01-10, 01:08   #20
Andreas
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Snuskigt häftigt
När släpps banan?

Gammal 2010-01-10, 10:28   #21
marmar
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Question

Hej! Jag håller på att bygga en bana som är från Bäckefors till Agnesberg och Öxnered-Uddevalla Öxnered-Herrljunga jag undrar om du vill sätta ihop din bana med min? Jag hade tänkt att bygga till Göteborg fast du håller på att bygga Göteborg. För jag hörde att du tänker bygga till Oslo.
Du bygger i ts2009 jag har tänkt att skaffa Ts2009
Snyggt!!
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 21:14   #22
GBGtram
Medlem

Smile Lite info

HEJ!
Det är osäkert när GBG rutten släpps men under juni 2010 om allt går enligt planerna. Men lite tidigare kommer vi å släppa en CD där alla tusentals kuilds finns, alla vagnar,GBG rutten.. alltså rubbet!

Angående din fråga marmar så kan jag säga: Självklart skulle vi kunna tänka oss att sätt ihop PT GBG NORR rutten ( Den går till Oslo, STHLM, mm norr ut i landet från GBG asså) .. så slipper du göra Göteborgs området ..de e ganska mkt spår där.....

Men när du e klar med din bana skulle vi gärna vilja kolla på den först.. men jag tror att rutter från TR2006 går jättebra till Tr2009 med så de ska nog inte va något problem.

Men hör av dig om du har några frågor.

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-01-10, 21:39   #23
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
Bild3:En nymålad Älvsborgsbro.. eftersom bygget av spårvägen inte hunnit ner till Majorna ännu( Är vid Masthugget nu) såc har inga vägar, träd eller gatulampor byggts än men de kommer Spannvidden mellan pylonerna är ca:850meter som de är nästan på verkligheten
Ni jobbar på jättebra, som gammal Göteborgare känner man igen sig - men att det fanns ett övergångsställe över Göta älv under Älvsborgsbron det visste jag inte? ( Jag kan hålla vad om att det är ett vadställe för överförfriskade Hisingsbor?).

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 21:41   #24
Andreas
Medlem

Standard

Citat:
Nu kommer vi och visa en hel del bilder på framvarande inlägg.

Vi fick i morse till gång till en Planerad spårvagns hållplats plan som byggs om under 2010 enligt planerna, Hagen som ligger i närheten av Saltholmen, Kungssten. Så när du kör vagnen i PT GBG så ser du hur framtiden ser ut .

Men Nu visar vi några bilder på unika saker för Projekt Göteborg som vi å några andra målat som...
mera bilder kommer senare i veckan..

Bild1: Ankommande/Avgående tåg som visas på Dest. TV:n.. den kommer och finnas vid varje spår på Centralstationen. Den här står( sen) på spår 15-16.

Bild2: Den nymålade M32 an provkör till Angered jämte GS bussen
Var hittade ni informationsskärmarna?
Skulle gärna välja ha såna

Gammal 2010-01-10, 21:56   #25
GBGtram
Medlem

Talking

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ni jobbar på jättebra, som gammal Göteborgare känner man igen sig - men att det fanns ett övergångsställe över Göta älv under Älvsborgsbron det visste jag inte? ( Jag kan hålla vad om att det är ett vadställe för överförfriskade Hisingsbor?).

Hehe Tackar ...nepp där finns bara motorvägar å större leder där .. övergångsställe skylten ( på bilden) va bara tillfälligt ditt satt så man ser storleksskillnaden på bron lite tydligare...

Till alla som bor i GBG eller har bott ni kommer och känna igen er ..

Vår byggteknik går ut på att vi filmar först via en spårvagn längs en linje, sedan använder vi oss av kartor från 2009 så mäter vi så de blir så exakt som de går därefter kollar vi på flygfoton/Utsikt bilder på platser vi inte kan i huvudet.

Och angående TV-skyltarna så ska jag kolla upp exakt va den är och heter ( finns nämligen massa olika typer) så lägger jag upp den här lite senare.

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-01-11, 21:45   #26
koffe92koffe
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Exclamation Viskadalsbanan

Jag kommer bygga viskadalsbanan till Projekt Göteborg, den sträckan går mellan Varberg-Borås Detta kommer bli rätt skojjigt..... Pratade med markus (Gbgtram) idag o han tycke det lät bra.
koffe92koffe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-12, 21:53   #27
GBGtram
Medlem

Smile Schema planering för bygget

Ja nu har vi börjat planera men de finns en sak som kan fördröja Bygget eller försena de lite å de e körkort . jag håller på å pluggar teori ganska mkt för innan sommarlovet ska ja ha körkort men jag kommer å få en del lov å på vissa helger så hinner jag å bygga men jag håller mig till ett byggschema.

19 FEB . Hela spårvagn nätet ska vara lagt
20 FEB _ Bygget av träd, hus, skyltar mm på börjas hårt.
20 MARS - Bygget av bussvägar börjas

Rest är inte beräknat än detta kan påbörjas tidigare eller senare med..
Mera info kommer

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-01-16, 21:44   #28
marmar
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Hej! Jag undrar om du kommer använda Tomas luftledningspaket? Jag använder dem. Om du vill kan jag byta ut dem mot de som ingår i trainz
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 01:07   #29
GBGtram
Medlem

Smile Nepp...

Hej jag har faktiskt aldrig använt de... de e så illa att jag tom. inte vet riktigt va de är eller till för heheheehe..

Annat: i veckan prövar vi en ny Trainz metod: Hi-tech City .. de går ut på att alla vägar, lampor, skyltar, hus, träd ska va som på verkligheten, Exakt. Detta området vi prövar de på är Eketrägatan- Hjalmar Brantingsplatsen, vi visar 2stbilder då en på verkligheten och en i PT GBG rutten i trainz på samma ställe , du ser knappt någon skillnad.

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Gammal 2010-01-24, 02:01   #30
GBGtram
Medlem

Exclamation Precis som på riktigt

Citat:
Ja nu har vi börjat planera men de finns en sak som kan fördröja Bygget eller försena de lite å de e körkort . jag håller på å pluggar teori ganska mkt för innan sommarlovet ska ja ha körkort men jag kommer å få en del lov å på vissa helger så hinner jag å bygga men jag håller mig till ett byggschema.

19 FEB . Hela spårvagn nätet ska vara lagt
20 FEB _ Bygget av träd, hus, skyltar mm på börjas hårt.
20 MARS - Bygget av bussvägar börjas

Rest är inte beräknat än detta kan påbörjas tidigare eller senare med..
Mera info kommer
Idag är många tåg försenade kraftigt och på tal om de kommer kanske även Projekt GBG att bli lite försenat , spårnätet skulle vara klar den 19 feb. vilket kan bli till den 1Mars eller nåt men ju längre tid ju verkligare och bättre just nu har vi kvar spårsträckorna:

- AxelDahlströmstorg- Opaltorget
- Stigbergtorget- Kungssten- Saltholmen och
- 11an s väg via Fjällgatan är ej byggt än och
- 3 ans väg efter Mariaplan till Marklandsgatan.
Resten av spårnätet är klart.

Orsaken till förseningen beror på att ruttbyggaren ( jag) har mkt med Gymnasiet, Körkorts teori och utbildning för Konduktör på Ringlinjen i GBG mm.

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36.