![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Spara filen först - inte bara öppna eller kör.
Jag har ännu en fråga ang. HOG. När jag sparat SRTM och kör filen i HOG och sedan sparat den konverterade filen i Trainz - öppnar jag den i Surveyorn och får upp landskapet. MEN sedan när man skall måla gräs och annat grönt så blir det skarpa "fyrkanter" av det, till skillnad från när man startar på ett helt rent landskap, alltså inget från HOG. Se bilderna. Först Med HOG sedan Utan HOG. Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2010
|
![]()
Jag har nu fått ner HOG filerna men när jag kör Radio Mobil så fungerar det inte. Enligt http://www.stw.se/tutorials/dem/dem_tut2.html skall jag få en bild som ser ut enligt den på den sidan men för mig blir det bara grått, vad gör jag för fel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Det fick jag också i början. Det skall finnas ett dokument som jag tyvärr inte kan hitta igen. Den fanns i alla fall med någonstans när man laddade ner programmet (typ "Read me"). I det stod det att man skulle ta bort citat-tecken på ett par rader i samma dokument och då kommer programmet att hämta hem data från NASA och några andra ställen. Skall leta lite till - om jag hittar det så skriver jag det här. På bilden kan du se att jag då ändrade lite på inställningarna i Internet Options vid (1). Sedan vid (2) att det gäller SRTM och så bläddrade jag till USGS Eurasia i listan. Då kom länken upp i (3) - fast det är just det som jag inte kan förklara här just nu.... Lycka till
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har ändrat i filen Map_link och skrivit in min kordinater i programmet samt ändrat de inställningar som skall göras i programmet men det blir ändå bara grått, varför?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Försöker skapa filen via HOG men i TS2009 finns ju inte World\Custom\Maps\ utan bara World\custom\displacements och kan inte hitta filen som jag skall välja längst ner i HOG. Hur gör man då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tutorial realistiska landskap | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-09-17 16:59 |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 18:38 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 11:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 18:20 |