![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
|
![]()
Hej på er!
Stort tack för tipsen. Nu har jag fått det hela att röra på sig. I bland så får man helt enkelt ilskna till och sätta tender i problemen. Det verkar faktiskt som om limfront och limback satt tvärt emot vad de skulle göra. Trodde de skull peka uppåt i y -axeln sett från toppvyn i blender eftersom attachment points kommer in så när man hämtar dem och att blender är grundinställt med att Y-axeln visar uppåt sett i förhållande till datorskärmen och toppvyn. Trodde därför att modellen skulle ha fronten åt samma håll som pilen Y visar fast det visar sig tydligen vara fel. Modellens front skall peka nedåt i toppvyn, precis som i Gmax. Återstår nu bara att få fart på boggyns hjul. De står stilla. Kanske är det något så kallat attachment points fel på boggyn också, skall undersök detta. Eller så har jag inte lyckats med animeringen. Har någon tips om ovan stycke så hör gärna av dig. LokKalle
__________________
KAH |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|