![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Jag får nog citera mitt tidigare inlägg.
Citat:
/ MVH Elias Senast redigerad av trainz_bonden den 2010-02-25 klockan 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan bara inte fatta hur du kan bygga nått så fint, så snabbt!????? Men det är väldigt bra att du kan det. Ännu en supermodell från dig, man tackar!
![]() |
#33 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack för alla positiva svar! Idag har jag rättat till massa småfel i animeringar m.m. Justerat texturer(till det bättre hoppas jag). Gjort sotskåpsinredning och animerat sotluckan. Flyttat fästpunkten för bakboggin ett otal gånger utan att bli helt nöjd. Skicka en Beta för testning till mina testare.
På återhörande:
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det ser grymt bra ut lan!
![]() ![]()
![]() |
#35 |
Veteran
|
![]()
Hej alla loktokar!
har jobbat efter Korvtigers utmärkta anvisningar och slänger upp några bilder på nuläget: (animeringar, rök och ångeffekter, ljud, enginespec m.m. återstår). Men själva loket börjar se hyfsat ut, eller vad tycker ni?
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Fint!!!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej lan!
Mycket mycket fint! Det kanske närmar sig färdigställande snart. Ser i alla fall mycket fram emot det. LokKalle
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Helt fantastisk modell, har aldrig skådat nått liknande. F-loket är min favorit. Skall bli ett sant nöje att kunna köra det på Trainz 09-10 när jag fått inhandlat det. Antar att 06 inte funkar. Du är en hejare på att bygga i 3D, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#39 |
Veteran
|
![]()
Har suttit och okulärbesiktigat Bengans utmärkta bilder och Korvtigers detaljerade beskrivning av alla delar och vad dom använts till och noterat allt som varit felaktigt på modellen. Det ledde till hundratals småändringar. Några är texturförbättringar, buffertbalkarna, tenderns kolbox, trappor, vevstakssäkring samt massa annat. Laddar upp några bilder från olika håll så får vi se om någon har synpunkter på något (en sak är att tendern reflekterar för mycket ljus och åt fel håll - skall ta en titt på det vid tillfälle). Inredning fattas helt ännu (görs i samband med hytten).
![]() |
#40 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Är det inte så att ångpannan ska vara svart - som kolvagnen? Det stör mig ganska mycket med "ofärgat" eller hur den än är målad.
![]() |
#41 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1265702785 http://upload.wikimedia.org/wikipedi...08_%281%29.JPG
![]() |
![]() |
#42 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Så sluta nu störa dig utan försök tycka att det är vackert. När modellen släpps kan du själv måla panna och hytt svarta (de danska E-loken var svarta).
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-03-01 klockan 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Om du ska göra en hytt till F-loket, så kanske du skulle kunna få med den roliga lilla animerade eldaren som är med i loket Fowler som följer med i TRS?
![]()
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Väldigt snyggt! Bara ensak jag la märke till är röda plogarna är lite för långt fram än buffertarna. Jag jämförde bilderna som visades med din. Titta gärna noga igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Veteran
|
![]() Citat:
bra att du är vaksam, som byggare blir man lite halvblind.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|