![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
vilken v i Augusti kommer den med hytt? kommer med den bilr finn. Gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
Det ser mycket fint ut iallafall!
|Henrik L Senast redigerad av Henrik L den 2010-03-02 klockan 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Idag har jag sysslat med ljud- , rök- och ångeffekter utan att få helt ordning på allt. Skickat upp en version till Korvtiger för funderingar (den ende riktigt ånglokslärde på forumet just nu!). Jag blir ju borta en månad (15/3 till 15/4) så då slipper ni mina "tjôtiga" inlägg här. Men fortsätt gärna komma med synpunkter så får jag nåt att göra när jag kommer hem!
Laddar upp en bild med F1200 under "Voll Dampf" som tysken säger: Ha det:
![]() |
#64 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Va maffigt det ser ut! Härligt!
Synd att jag inte kan köra TRS ännu. Min dator är för liten. Suck! |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Veteran
|
![]()
Den typen av frågor är svårt att svara på! "Vilken vecka kommer den ut" ligger inte i min begreppsvärld just nu! För mig är detta en Hobby och när, hur och var den kommer ut står skrivet i stjärnorna.
![]() |
#66 |
Veteran
|
![]()
Hej alla,
just nu fördjupad i hur jag skall animera även omkastarrörelsen så att drivboggin ser rätt ut i fram-, neutral- och backgång. Just nu fungerar animeringen bra med omkastarens vipparm i neutralläge, men jag får inte till animeringen i fram- och backläget. En gammal mästare som Paul Hobbs lär ha givit upp dessa försök - men jag tänker inte ge mig (än). Korvtiger kan säkert bekräfta att detta är en väsentlig del av ett ångloks "rörelsefysik". Bifogar några bilder för dom som har lite koll på "ÅNGLOKSLÄRAN". Jag är tålmodig ibland(sällan) och då brukar plötsligt bitarna falla på plats. På återhörande:
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
Gjort lite provtester till en möjlig hytt till F1200, plockat lite delar ur PB15 ("Content Creation Art Source" * ) och stöpt om dom - ser ganska hyfsat ut men mycket skall bli bättre bara jag får ändan ur vagnen och sätter den på tåget till Gävle istället. Vi får se till våren!? Mycket förarbete är iallafall gjort.
Intressant att se hur man använder en "selection_box" kopplad till en "a.r.dummy" för att styra t.ex. animeringen av fyrbox-luckorna så att dom kan öppnas och stängas både manuellt och via skript. Man lär sig otroligt mycket på att bara sitta och misslyckas och till slut lyckas! * CCAS kan jag varmt rekomendera, innehåller oftast både gmax och max-filer till alla delar.
![]() |
#68 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
*Host**HOST* Det borjar bli lite *host* ångigt *host* här... *HOST**Host*
![]() |
#69 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Omkastarveven är för stor, den ska vara ca 300 mm hög, stativet till omkastarspaken ska bort (fast det visste du säkert).
Bilder på panngaveln finns på de danska hyttbilderna som jag visade dig, gaveln är samma även om allt annat i hytten är back-och-fram-vänt. Eller, tja, det mesta är fel om du inte försöker att göra en Australienskt lok. ![]() ![]()
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2010-03-06 klockan 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Har finpillat lite på lok och tender så dom är i princip klara (skript och enginespec. saknas)
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Testade lite i Trs2004, i Railyard listas både lok och tender men endast tendern syns och då utan koppel och boggie, men med röd och vit corona.
I Surveyor hittar jag bara tendern och med samma saker synlig/osynliga som ovan.
![]() |
#72 | |
Veteran
|
![]() Citat:
vi felsöker vidare! Kan möjligen ha med att "asset-filename" måste vara "rätt". den taggen är ju borta i TRS2009/10. Ni kan ju testa att ändra den i config.
![]() |
![]() |
#73 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Varför funkar inte loket i TRS2006?
![]()
![]() |
#74 |
Veteran
|
![]()
Det vet vi inte än, men vi försöker komma på varför. Alla idéer mottas tacksamt!
![]() |
#75 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Aha, hoppas ni löser det!
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|