![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
|
![]()
Plus i Trainz-format!
![]() Intressant test, tack Sverker. ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Så tågen rullade på bra trots att det saknas kontaktledning?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Förvånad över testresultatet.
X2000 grålle accelererade från 0-100 på cirka 2 minuter (!) och fick en toppfart på 270 km/t. X2000 tog hela 3 minuter innan den kom upp i 100 vilket är dåligt tycker jag. Tog evigheter innan den ens kom upp i 200. Sämst i testet! Då måste det vara den gråa färgen, som skapar mindre luftmotstånd. Då dom båda X2:orna har samma enginespec.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 403
|
![]()
Tja, vad skall jag säga. Om färgen spelar någon roll vet jag inte och om det behövs kontaktledningar likaså. Jag skall göra om testet med ett dubbelspår med kontaktledning och låta de båda köra parallellt så får vi se om jag får något annat resultat.
Vad jag upplever som mest störande är själva accelerationen. Jag hade nog väntat mig lite snabbare där. Jag testade ett tyskt ICE-tåg också om det var liksom X2000 lika "långsamt". Skall också testa X12 och X14 som jag själv åkt och upplevt att de rullar på rätt fort när de lämnat stationen. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
X10-14 har också samma enginespec. Så resultatet borde bli likadant.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Tips: Vill man ha bättre drag i X2, så lägg in enginespecen från "Acela Express" (amerikanska X2, finns på DLS).
0-100 på ca 1.5 min, toppfart 306 km/h efter lite drygt 2.5 min om man trampar pellen i botten.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 403
|
![]()
Hej Ekankal.
Om du med X2 menar X2000 så var det ett bra tips. Skall testa att sätta in Acela Express istället. Jag lät ännu en gång SJ X2000 tävla mot X2000 Grålle på var sitt spår parallellt och fick resultatet: SJ X2000 från 0-100 på 2:50 och i mål (full stopp) 15,328 km senare på 8:40 X2000 Grålle från 0-100 på 1:35 och i mål (full stopp) 15,328 km senare på 7:17 SJ X14 axxade från 0-100 på 0:58 och fick en toppfart på 160 och kom i mål 7:20. Nog testat för idag. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|