![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Jag har ett problem med mitt TS09 det är att det går aldrig några bilar på vägarna som det gjorde i TRS06 och när jag kör en bana som är byggd i TRS06 men spelas i TS09 så finns bilarna med. Någon som har en lösning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
knappen är satt i läget så bilarna ska komma (finns i splines menyn om jag miss fel), och du använder vägar som bilar "skapas på" (dvs standard vägen/nån svensk)??
samt att du har en region, typ us/australien som det finns bilar på? Är det bara din/dina egengjorda bana/banor? eller är det alla ts09 banor? om det är alla: kolla först filen Trainzoptions.txt där ska det INTE stå -disablecarz = 1 Om det bara är din: Kolla vilken region banan har i din config fil, den ska INTE ha <kuid:-1:78032> (det är Deafult Region, denna har inte bilar) Om detta är fallet, ändra till någon med i bilar (-1:7801 för Australia ; -1:7803 för UK ; -1:7804 för US) Om det fortfarande är din bana: öppna config filen igen, kolla om det står: holdcarz 1 Det är bara ta bort den raden, spara och sen rullar det bilar soma aldrig förr!
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Har letat i alla mappar och undermappar men inte hittar jag någon Config-mapp. Under vilken sökväg hittar man den?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Prova att "editera" objektet ifråga i explorer.
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Hittade configen nu, men det går inte att ändra i den. Det går alltså inte att "sudda".
![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-05-29 klockan 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det räcker inte med att välja "wiew config file", man måste öppna den också.
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Tack så mycket.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Den ligger direkt i trainzmappen (ej i ngn hemladdad sak)
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|