![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Hej. placerade ut en signal idag och klickade på frågetecknet i surveyor och så ser det ut så här. Ska det ens se ut så här eller.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Signalen, eller rättare sagt sceneryobjektet, måste ha en osynlig mastersignal länkad till sig. Placera ut den osynliga mastersignalen på spåret och namnge den, t.ex. Cst 123. Placera sen ut den signal (sceneryobjektet) du vill ha, och namnge den med samma namn som mastersignalen inom parentes, ex. (Cst 123). Då kopplas scenerysignalen ihop med själva signalen (osynlig master). Sen kan du välja egenskaperna för signalen genom att klicka på den osynliga mastersignalens ?-knapp.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-05-01 klockan 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tackar. ska fösöka mig fram.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Skrev så här på en signal och en osynlig master. Öst 1 på båda. Inget hände. Vad gör jag då. Ska jag bara låta det vara eller finns det nått annat sätt att göra.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Glöm det jag skrev. Hehehe glömde visst parantecen.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|