![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Synnerligen belysande - och viktigt. Oavsett vad det handlar om vill man alltid göra ett bra arbete, som man är nöjd med. Ingen vill väl göra ett sämre arbete. Samtidigt måste man acceptera resonemanget ovan om korta förstaklasståg och långa andraklasståg.
Går det att kompromissa? Häromdagen gick Bengan med två texturer till X 5 GDG-Expressen; en stor och en liten. Själv kom jag i valet och kvalet men la rösten till den omfattande varianten - vilket kan innebära att jag får göra avkall på något annat. Så frågan är nu, Lan: Går det att göra två varianter? Blir det för mycket arbete? Och frågan bollas vidare till alla andra byggare. Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Om man tittar på ett tiovagnars tåg lite snett framifrån på nära håll så blir 1:a vagnen 100%, 2:a och 3:e 50%, 4:e och 5:e 20% och resten under 12%. Jag skall experimentera med Bo6 vid tillfälle!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Har jobbat i tre veckor med en LOD-variant av Bo6. Blev äntligen klar idag och till min stora besvikelse blev LOD-varianten tyngre för TS2010 att köra än orginalet (Utan LOD). Jag hade använt 4 nivåer LOD med ordentlig reducering av både mesher och texturer men när jag satte 15 st Bo6
![]() Nu lägger jag ned LODiseringssträvandena tills vidare!!!! Jag tror att de eviga växlingarna mellan olika mesher och texturer tar mer kraft ur datorn än ett relativt högt polygontal och stora texturer ?!!!!! Tillbaks till att BYGGA inte LODDA:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Hur många polygoner har du fått bort i dom olika nivåerna?
Försök med en mer större mängd vagnar? Tex uno vagnarna som stw utvecklat, sätt 4x52 sådana på en bangård, aj aj.. Det laggar en hel del när man ska bygga omkring dom. Sitter lite i valet och kvalet jag med om att LODa byggnader, om det ens är möjligt(?). tex min vagn/tåg/nåttdepå som jag försöker göra vill jag ha lite ventelationstrummor/lampor/andra saker i.. En lampa blir 12 polygoner om man gör den fyrkantig Om man vill ha typ 1 per 5 meter så blir det 46 lampor för ett spår. Dvs 552 polygoner >< Så typ antingen får realismen lida eller så får man komma på ett sätt att lösa det på.
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|