![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det hjälper inte att ändra storleken, den är okey, du måste kolla inställningarna i bildprogrammet, så att bilden sparas som 16m t.ex, och 24 alt. 32bit.
Vilket bildprogram använder du?
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-05-20 klockan 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag använder Gimp. Hur ändrar man inställningar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
som korvtiger säger
"Trainz letar efter en textur vid namn koppartrans.convert-tex, och det kan inte jag se någon som heter." en mindre men trolig orsak är beroende på vilken version av trainz du använder? i 2009 & 2010 måste texturerna ha rätt namn vid konverteringen från Gmax tex. namn.M.onetex för en textur utan bump eller shine namn.M.Tbumptex om du har en bumpkanal till texturen och så vidare om du missat detta så brukar det du skapat ge utropstecken i survier |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Detta skall Jet-exportern varna för. Kolla att du har senaste exporter!
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
hur ser man om det är senaste exporter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu funkar det. jag behövde ändra textur filen från tga till jpg. Men taket syns inte. Jag får en gul utropstecken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej! Jag provade med en annan modell. När jag commitar så blev det ingent fel. När jag går in på spelet och ska lägga ut modellen så syns inte modellen. I content manager så är den felfri.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|