![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hur får man ATC-panelen på trainztåg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det går helt enkelt inte - eftersom det inte finns någon ATC-panel till något tåg i trainz nu. Åtminstone ingen svensk ATC-panel.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Till MSTS är det lättare att göra hytter, men även där går det inte att få en fungerande ATC-panel... ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
I TRS, med dess avancerade möjligheter till scriptning, så skulle det så klart gå. Det är en helt annan fråga om någon någonsin kommer att göra en ATC-panel. Men nog skulle det gå.
![]()
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Svenolov har många gånger, frågat efter diverse bilder, på olika ATC-paneler. Så han har något på gång, sen flera år tillbaka. Men tyvärr, så är det tydligen ingen, som sitter inne med bra bilder eller har haft lust att fixa några.
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Ni som har den senaste versionen av de svenska demosignalerna installerade, kan få fram en prototyp i Driver (som tyvärr fortfarande är död) om ni trycker på tangent F8 (HUD). Jag har frågat upphovsmannen som har gjort denna panel som ett examensarbete om jag får använda den, men jag har inte fått något svar ännu (frågan ställdes för 2 år sedan). -
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Jag har en bild som jag fotade för ett bra tag sen. Hoppas den duger. Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-06-24 klockan 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Kanske bra bidrag från mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Jämför med den bild som jag bifogade. Originalet är en bmp som jag har tagit en screenshot på i TS2009. Jag har sen tagit denna screenshot (fortfarande bmp) från klippbordet och själv konverterat den till en jpg, för att kunna visas på forumet. Om jag nu skulle ta bilden från forumet och konvertera den tillbaka till en bmp, så är det inte längre samma bild som den ursprungliga.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|