|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-08-07, 13:50 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Nyvaknat intresse!
Har MSTS sedan gammalt och liggandes i byrålådan. Gör den sig bra även i dag, eller skall man satsa på en ny sim. som i de flesta avseende är mer "realistisk"? Har 2.33GHz och 2MB RAM.
Mvh/Christian Senast redigerad av Åchristian den 2010-08-07 klockan 13:51. |
|
2010-08-07, 17:43 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Är man ute efter det senaste innom grafik, så ska du köpa Railworks (RW). Om inte, så skulle jag köra vidare på MSTS.
2010-08-07, 18:45 | #3 |
Medlem
|
Jag skulle rekomendera trainz 2009 eftersom det är: billigt,lätt att bygga banor i och så finns det mycket svenska vagnar till det. men å andra sidan har jag inte provat rw
2010-08-07, 20:48 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Välkommen till MSTS!
Det finns otroligt många rutter och tåg i världen att hämta. Jag själv har fortfarande lågt grafikkort, så det räcker bra till MSTS. Dock inte till RW som jag har som väntar på få installera. maxlk96, har du MSTS? Om inte så skaffa den.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-08-07 klockan 20:50. |
2010-08-07, 21:11 | #5 |
Medlem
|
jag har det men har aldrig riktigt försökt att bygga en bana, men det verkar ganska komplicerat
2010-08-07, 21:57 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
För mig går det som smör att bygga rutt. I början var det svårt, man lär sig.
|
2010-08-07, 22:01 | #7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Ja, editorn är lite knepig jämfört med TRS. Men man lär sig, och det blir enligt mig mycket snyggare i MSTS. Växlar & kurvor blir ofta lite fula i TRS, men aldrig i MSTS.
2010-08-07, 23:11 | #8 |
Medlem
|
okej jag ska nog kanske prova lite nån dag när jag blir klar med mitt trs projekt
2010-08-08, 14:41 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Tack för svar! Känslan är att MSTS fortfarande står sig bra. Så jag kör på den tills vidare. Och det är sant som Totte säger; det finns mycket att hämta...
Christian |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|