![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Ja, det stämmer bra, men så vitt jag vet så var den utlånade X2:an under hela USA-vistelsen målad i SJ:s gammla färgsättning, förutom att den fick en liten Amtrak-logotyp under vindrutan fram och bak. Dock valde Amtrak att bygga sina egna snabbtåg, som dock är ganska lika X2000, med kortglutning, dock har varje tåg 2 drivenheter istället för en, och dessa är licensbyggda i USA efter franska TGV-Resau.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Precis och det är den ommålningen som fargus tar upp tillsammans med den kinisiska varianten av X2.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
|
![]()
Jag tycker att båda X2000 i gamla målning har samma interiör, fast på Amtrak så står det X 2000 med ett långt röd sträck och den kinesiska X2000 har kinesiska bokstäver och sen nån logotype.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|