![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Vem röstar du på? | |||
Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 15.69% |
Folkpartiet |
1 | 1.96% |
Centerpartiet |
1 | 1.96% |
Kristdemokraterna |
4 | 7.84% |
Socialdemokraterna |
12 | 23.53% |
Miljöpartiet |
14 | 27.45% |
Vänsterpartiet |
1 | 1.96% |
Sverigedemokraterna |
7 | 13.73% |
Piratpartiet |
0 | 0% |
Övrigt parti |
0 | 0% |
Röstar blankt |
3 | 5.88% |
Antal röster: 51. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
För dom senaste fyra åren har jag bara upplevt försämringar inom sjukvården, och sist jag skulle opereras fick jag vänta i ett och ett halvt år på att ens få en operationstid.. Sänkta väntetider oh ja! dom märks verkligen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Jag vet inte när du skulle opereras och varför, men jag vet att köerna generellt sett minskat.
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
En jag pratade med (Och som nog får vara repressentiv, eftersom jag hör precis samma sak från anställda inom sjukvården jag känner), hade max tio minuter. Han hade behövt en halvtimme... Sen hade inte läkaren inte tid längre utan var tvungen att ta sig an nästa patient.
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Sossarnas frimtid håller på tyna bort. Orsaken är att antalet arbetarna minskar hela tiden.
Förr fanns ju massor av skogsjobbare, järnvägsrallare och m.m. som röstade sossarna. Idag, var finns de då? De skapar egna företag istället med stora maskiner som tar hand om skogen och järnvägen. Har jag rätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-22 klockan 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter som att det största argumentet för att rösta på Alliansen var sänkta skatter!?
Jippi...en vanlig arbetare får nån hundring mer i plånboken och sämre sjukvård, barnomsorg/skola, a.kassa, pension/äldrevård m.m. Medan en höginkomsttagare (t.ex. politiker) får flera tusen mer i plånboken. Och eftersom dom tjänar så bra, så slipper dom t.ex. stå i nån jäkla vårdkö... Man behöver inte vara geni för att förstå att ska dom sänka skatterna, så måste pengarna tas från nått annat. Och jag avstår mer än gärna från den där hundringen, så man slipper alla försämringar!
![]() |
#7 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |