![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]()
Jag tycker att det ser otroligt bra ut Marcus.
![]() Men eftersom du bad om synpunkter så: ![]() Går det att göra tankar och lyktor lite rundare? Jag tror inte att det skulle kosta alltför många polygoner men kommer att göra mycket för utseendet. Men bortsett från det ... Kanon! ![]() Lycka till med fortsättningen. mvh .... Mats
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
För RW så har KMW redan presenterat metoden med Smoothing groups, vet dock inte om det fungerar i Trainz, men det borde det väll antagligen ? Då sparar man en hel del polygoner utan ett sämre resultat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Hej!
Jag läste ända från början, oj, va duktig du är att bygga lok. Det blir säker roligt att få köra. Tänker du sätta in boggiemotorer? Syns bara axlar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Jo, blir väll dock endast en enklare låda med en textur på, just för att det inte ska vara så tomt där, tror inte att så många planerar på att spendera all sin tid under loket ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() Citat:
Viktigaste är att tankarna blir runda i RW ![]()
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
De kommer att se mycket rundare ut och det utan att det kostar några polygoner.
Smoothing groups är mycket effektivt för att få en yta att se slät och rund ut. Ska du få samma resultat bara genom att göra fler och mindre polygoner blir det vansinnigt många och ändå inte lika bra. Lagt till en bild av de båda bränsletankarna med smoothing på den ena så ni kan se skillnaden. /æ Senast redigerad av KMW den 2010-11-02 klockan 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Har gjort ett tappert försök att göra ordentliga lampor nu, byggda precis som ritningen specificerar, men det är något som inte ser riktigt rätt ut, några idéer ?
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-11-04 klockan 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Riktigt snyggt, jag tror att lamporna kommer se mer rätt ut när de är i samma färg som karossen, möjligen lite rundare bara?
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() Annars tycker jag din T44 är helt fantastiskt fin, snyggt jobbat!! ![]() Senast redigerad av Mazz den 2010-11-04 klockan 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Dom nedre lyktorna har genomgått en ombyggnation för att få en lite rundare look, dom har nu 9 diversions, tidigare hade dom 7, har även passat på att uppdatera texturen på hytten lite, måste bara hitta rätt typsnitt för själva SJ texten så kommer den dit med.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Det ser finfint ut, blir ett efterlängtat lok till RW, eftersom det inte finns något diesellok i dag. ![]() Men som Mazz skrev, så är tankarna väldigt dominerande, så där blir du helt enkelt tvungen att offra en hel del fler polygoner, dom måste se perfekt runda ut annars blir loket inte snyggt ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
RIKTIGT snyggt!
![]() ![]() ![]() Keep up the good work
__________________
Hälsningar Max ![]() Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
ps Marcus, fick ditt mail och ska fixa med det. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Vänstra tanken är den gamla, högra är en ny version där jag manuellt suttit och delat varje yta på längden så att jag har dubbla antalet diversions på längden, men med ett mycket bättre resultat, för mycket eller lagom ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|