Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-31, 20:17   #1
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard Hjälp att bena upp en del

Nu har jag börjat fatta detta. Man kan välja att köra sin "värld" som deet vore en modelljärnväg. Genom att lägga upp ett strukturerat nät med vägpunkter och destinationspunkter. Man kan även använda objektens egna små inbyggda "waymarks" för att få loken dit för att lasta, och då krävs det inte att man visar vägen, den hittar själv dit.

Eftersom detta verkar kunna bli hur avancerat som helst, undrar jag följande

hur lägger ni upp era rutter/banavsnitt?

har ni markeringar för startpunkten, kanske de olika spåren som leder till varje garageport?

Ger ni varje ny "slinga" en markering/markeringar som visar en rutt?

..Och till sist, hur ska man veta om en industri tex, innehåller egen intelligens, alltså är byggd som ett "waypoint" för att användas utan att behöva merkera vägen dit?

Kort och gott, hur lägger ni grundstrukturen för ett lyckat bygge?

...det kommer mera.....

Senast redigerad av Hobo den 2010-10-31 klockan 20:19.
Hobo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009