![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Okej, bränn mig på bål om ni vill..
1: Loket ligger på 20 000 polygoner för tillfället, och jag har därför tagit beslutet att jag inte kommer att dela långsidorna på dom mindre tankarna som sitter på underredet, jag tycker för övrigt inte att det syns så mycket på dom att det endast är 7 diversions. 2: Jag kör på rådet som RSDerek gav mig "Use as many polygons as you need, not as many as you want." 3: Planerar inte att plocka bort diverse detaljer för att minska polygon mängden, det av två skäl, anser att dom flesta guildlines man hittar på webben kring detta är outdated, och det andra skälet är att jag planerar att göra en väl detaljerad modell med ordentliga texturer, av den anledningen att jag vill kunna ha modellen i ett framtida portfolio, så därför kommer jag att efter avslutat byggnation, antagligen lägga en del tid på att göra diverse ommålningar. Nu duckar jag för att undvika diverse flygande telefonkataloger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Låter helt rimligt i mina öron som själv sitter och lider av se hur "polygon count"-visaren hoppar upp var gång man lägger in något nytt
![]()
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Någon som vet på ett ungefär hur många polygoner ett lok som ingår i RW-simulatorn, eller typ RC och X7. Vore intressant och veta, för i MSTS har ju flera lok upp mot 40-60.000 polygoner, typ tyska ånglok, och det är ju inga problem att köra dom i MSTS... ![]()
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
Okej så här ligger det till.. Jag ger fullständigt upp när det gäller trainz då skiten aldrig fungerar som det ska, och det är Aurans fel helt och hållet, Kan inte importera något in i trainz, för att av någon anledning så vägrar det att fungera, det ger mig inga felmeddelanden eller liknande, det vägrar bara att fungera.
Så att jag importerar det inte till trainz, vill någon gärna se loket i trainz så kan dom höra av sig till mig angående detta. RSC har iaf vett nog att ge ut en simulator som fungerar tillfredsställande, samt att dom samarbetar med sina kunder för att föra produkten framåt, till skillnad från Auran som inte samarbetar med någon och för sin produkt bakåt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Klart vi vill se dina fina lok i Trainz. Om du vill ha hjälp med importen så kan jag stå till tjänst. Det gick ju bra att importera de filerna jag fick till T43:an så samma format bör vara gångbart även för dessa.
Hur går det föresten med T43 modellen? /Bear som förhoppningsvis får lite mera tid att sitta med Trainz framöver.
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
T43:an ligger på is tills detta projektet är färdigställt, detta var ett bra tillfälle att öva UV mappning och olika bygg tekniker, så att nu kommer jag att ha fler, och bättre lösningar på problem som jag har haft med T43:an, så mina funderingar är på om jag nästan inte skulle börja om med T43:an efter då jag har bättre lösningar på många grejer, så att jag kan få en bättre och effektivare modell. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|