![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
T43:an ligger på is tills detta projektet är färdigställt, detta var ett bra tillfälle att öva UV mappning och olika bygg tekniker, så att nu kommer jag att ha fler, och bättre lösningar på problem som jag har haft med T43:an, så mina funderingar är på om jag nästan inte skulle börja om med T43:an efter då jag har bättre lösningar på många grejer, så att jag kan få en bättre och effektivare modell. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Det fina med att vi samarbetar är ju att man kan få hjälp med saker som inte vill fungera så misströsta icke.
Tycker modellen ser strålande ut och 20000 är ingen siffra som skrämmer. Du kan utan problem slösa lite fler polygoner om det är några detaljer du vill förbättra. Som jämförelse ligger Swens IORE-lok på ca. 34000 trianglar per enhet. LAn:s X7 har 28197 trianglar och UB7X har 22996 trianglar. Tillkommer lite saker inför RS/RW (ljus och skugga) men det är väldigt få polygoner det kommer att växa med. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Kvar att UV mappa: Buffertalrikarna, Gardjärnen, Hjulaxlarna, Banmotorerna, tankarna, och naturligtvis lycktorna!
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-11-07 klockan 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Spammar denna tråden konstant med hur snyggt det är men struntar i det
![]() ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Otroligt fin modell. Ska bli skoj att köra i RW!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Gjort om en del av UV mappningen på loket under dagen, det var för att jag ville spara på storleken på loket, då filstorleken blev relativt stor med den sortens uppdelning jag tidigare hade, men även av den anledningen att jag ville ha en enklare utformning för dom som vill måla om loket i framtiden, så nu kommer loket att vara uppdelat i 3 texturer + Boggierna, vilket resulterar i en simpel uppbyggnad som är enkel att förstå, men även att jag får plats med väldigt mycket detaljer i en fil som var lika stor som en av detaljerna med samma utrymme jag använde tidigare.
Nu är alla delar på loket placerade i UV kartorna, så nu återstår endast att applicera texturerna på loket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Härligt att det löste sig
Tusen tack i förväg ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Blir lite pyssel att byta fil och skala om mappningen men det är det värt. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|