![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Trevligt landskap! En sak jag bekymrar mig om BM73. De fungerar inte som AI. Hoppas att tågbyggaren fixar felet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej JKriste2!
![]() ![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Vi får se når jeg er klar til Stavanger, er nå rett utenfor Kristiansand.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Ok, tack för svar. Blir ju i såna fall lagom tidsmässigt, banan ska väl invigas någon gång under 2011?
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Noen nye bilder.
Det første er fra Mosby nedlagde stasjon. Det 2 andre er ca. 6 Km fra Kristiansand.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Härligt att se hur du jobbar med rutten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Härligt att det går så bra!
![]() ![]() En fråga bara, vad är det för hastigheter utefter rutten? Tyckte det skulle va kul att veta. ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Imponerande! Detalj jag tycker mycket om: Gräsranden mellan dubbelspåren. Ser att du använder Mod luftledning och plattform 2 meter (standard). Synd att det inte finns smalare plattform. Det är trångt för tågen. Har samma problem, har inte hittat någon lösning. I en tidig bild visar du dubbelspår under en bro. Ena spårets S-kurva ser lite skarp ut. Borde inte den rätas ut en aning.
Detaljer bara därför att jag tycker om den bana. Bygger själv cab-bana på andra sidan gränsen. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Den verkar vara delvis uppladdad nu, den finns under rutter på banbyggarna.se men går ännu inte att ladda ner.
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag lyckades ladda ner den 182mb men kan inte packa upp den. Försökt med olika packprogram men får tills svar att den är skadad. Försökt flera gånger att ladda ner på nytt utan resultat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jeg har det samme problemet , har akkurat lastet den ned men får ikke åpnet den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Filstorleken ska vara 443 mb.
![]()
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Det är som sagt nåt med servern... Kommer inte in på den igen nu.... Så jag meddelar ikväll hur det går...
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|