Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-28, 10:50   #1
henrik645
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av gurral Visa inlägg
Jag har ett problem med C20.
Om jag väljer att öppna dörrarna, så öppnas bara de två första dörrarna, och alla dörrar förutom de två första på ena sidan på tåget är öppna redan från start och går inte att stänga.
Jag kan bara svara på en av dina frågor och det är den första, men innan har jag en fråga till dig. Har du kopplat vagnarna så att det först är en vagn med förarhytt, sen en mittenvagn, sen en förarhytt o.s.v. Om du kopplar dem
förarhytt, mittenvagn, mittenvagn, mittenvagn, mittenvagn o.s.v. så går det inte. Om alla dörrar ska öppnas måste du göra det första alternativet. Jag vet inte varför. Jag hade samma problem förut. Hoppas det här var till någon hjälp!

Senast redigerad av henrik645 den 2010-12-28 klockan 10:56.
henrik645 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 19:33   #2
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Några uppdateringar?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 19:27   #3
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Question C20?

Nu har det typ gått ett år! Så jag undrar om projektet har stannat (är på viloläge) eller har man lagt av det?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 17:17   #4
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard Det blir nog inget mer....

Jag har varit i kontakt med David och han har tröttnat på TRS/TS och alla fel som kom i versionerna efter TRS2006 som gjorde att C20-modellen inte fungerade som tänkt längre trots ändringar.

Hans nya projekt, franska MI2N, är ockå nerlagt för hans del och är övertaget av hans kontaktman i Frankrike. Han har för ögonblicket fått nog av TRS/TS.

Eventuellt - MYCKET eventuellt - kommer han att se om C20 går att anpassa till TS12 så småningom, när han eventuellt får lust till 3D-modellering i TRS/TS igen.

Grattis till Auran som lyckats skrämma bort en mycket duktig 3D-designer!!

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2011-04-26 klockan 17:26.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 17:48   #5
Axiss
Medlem

Reg.datum: Aug 2010
Unhappy

Aha vad ska man säga....
Axiss besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 18:08   #6
UP6936
Medlem

Standard

Det som gör mig lite extra sur är att det mycket väl kunnat bli en lika genomarbetad modell av Cx-vagnarna också.

Efter en längre session med en C20 (2064) i Nybodadepån strövade vi omkring lite (fullt tillåtet för oss, vi hade alla tillstånd och personalen kände mig eftersom jag tidigare jobbat för Tågia Säk och varit där i tjänsten tidigare) varvid David tog en hel del bilder av hytten i en C6H plus några exteriörbilder (vagnen var upphissad).

Det kunde alltså mycket väl ha blivit en lika genomarbetad modell av Cx (C6/C14/C15) lite längre fram.

//Lars S
Gammal 2011-04-27, 09:11   #7
josu
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936 Visa inlägg
Det kunde alltså mycket väl ha blivit en lika genomarbetad modell av Cx (C6/C14/C15) lite längre fram.

//Lars S
Vadå? Så du menar att vi gick miste om Cx-vagnar p.g.a. av det där *censurerat* Auran? Vad är problemet liksom? C20:n funkar fint (med vissa missljud!) för mig!

P.s. Skulle du ev. kunna mejla över bilder från Cx-vagnarnas hytt till mig? Ska göra hytt till MSTS

Senast redigerad av josu den 2011-04-27 klockan 09:13.
josu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:23   #8
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
....
Grattis till Auran som lyckats skrämma bort en mycket duktig 3D-designer!!

//Lars S
Du kan väl ändå inte mena att det är Aurans fel?

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-04-26 klockan 20:25.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-26, 20:58   #9
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Man har gjort ändringar i plattformen som gör "backwards compatibility" omöjlig trots försök till anspasssning av modellen till den uppenbarlgien ändrade plattformen.

Och själv hade jag gärna stannat på TRS2004 SP4 trots en del brister och fel, saker som med lätthet kunnat korrigeras i en SP5-version.

Nu har jag själv, till slut, valt att installera TS2009 SP3 men nu har jag nog fått nog av denna produkt och tänker titta efter något annat. Problemet är CMP! Hur kan man över huud taget komma på något så användarovänligt! Säger jag som arbetat med datorer sedan 1967 och varit med om hela utvecklingen inom området sedan dess!
Gammal 2011-04-27, 07:56   #10
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Problemet är CMP! Hur kan man över huud taget komma på något så användarovänligt! Säger jag som arbetat med datorer sedan 1967 och varit med om hela utvecklingen inom området sedan dess!
Har du möjligen jobbat med Mac? (ironi)
För något enklare att använda än CMP finns ju knappast.
Gammal 2011-04-26, 21:06   #11
UP6936
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Man har gjort ändringar i plattformen som gör "backwards compatibility" omöjlig. Trots försök till anspasssning av modellen till den uppenbarlgien ändrade plattformen.

Och själv hade jag gärna stannat på TRS2004 SP4 trots en del brister och fel, saker som med lätthet kunnat korrigeras i en SP5-version.

Nu har jag själv, till slut, valt att installera TS2009 SP3 men nu har jag nog fått nog av denna produkt och tänker titta efter något annat. Problemet är CMP! Hur kan man över huvud taget komma på något så användarovänligt! Säger jag som arbetat med datorer sedan 1967 och varit med om hela utvecklingen inom området sedan dess!

Senast redigerad av UP6936 den 2011-04-26 klockan 21:08.
Gammal 2011-04-26, 21:37   #12
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Man har gjort ändringar i plattformen som gör "backwards compatibility" omöjlig. Trots försök till anspasssning av modellen till den uppenbarlgien ändrade plattformen.

Nu har jag själv, till slut, valt att installera TS2009 SP3 men nu har jag nog fått nog av denna produkt och tänker titta efter något annat. Problemet är CMP! Hur kan man över huvud taget komma på något så användarovänligt! Säger jag som arbetat med datorer sedan 1967 och varit med om hela utvecklingen inom området sedan dess!
Ledsen att du som varit med sen 1967 inte kan se att saker och ting utvecklas. Jag har "bara" hållit på sen 1972 men tycker att TS2010 fungerar utmärkt, CM är till stor hjälp!!! Men är du på "gnällhumör" så byt för "sjöven" till nåt annat!!!

Väldigt trött på allt "gnäll" !!!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:38.