![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
förarhytt, mittenvagn, mittenvagn, mittenvagn, mittenvagn o.s.v. så går det inte. Om alla dörrar ska öppnas måste du göra det första alternativet. Jag vet inte varför. Jag hade samma problem förut. Hoppas det här var till någon hjälp! ![]()
Henrik.V Senast redigerad av henrik645 den 2010-12-28 klockan 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Några uppdateringar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Nu har det typ gått ett år! Så jag undrar om projektet har stannat (är på viloläge) eller har man lagt av det?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Jag har varit i kontakt med David och han har tröttnat på TRS/TS och alla fel som kom i versionerna efter TRS2006 som gjorde att C20-modellen inte fungerade som tänkt längre trots ändringar.
Hans nya projekt, franska MI2N, är ockå nerlagt för hans del och är övertaget av hans kontaktman i Frankrike. Han har för ögonblicket fått nog av TRS/TS. Eventuellt - MYCKET eventuellt - kommer han att se om C20 går att anpassa till TS12 så småningom, när han eventuellt får lust till 3D-modellering i TRS/TS igen. Grattis till Auran som lyckats skrämma bort en mycket duktig 3D-designer!! //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2011-04-26 klockan 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2010
|
![]()
Aha vad ska man säga....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det som gör mig lite extra sur är att det mycket väl kunnat bli en lika genomarbetad modell av Cx-vagnarna också.
Efter en längre session med en C20 (2064) i Nybodadepån strövade vi omkring lite (fullt tillåtet för oss, vi hade alla tillstånd och personalen kände mig eftersom jag tidigare jobbat för Tågia Säk och varit där i tjänsten tidigare) varvid David tog en hel del bilder av hytten i en C6H plus några exteriörbilder (vagnen var upphissad). Det kunde alltså mycket väl ha blivit en lika genomarbetad modell av Cx (C6/C14/C15) lite längre fram. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
P.s. Skulle du ev. kunna mejla över bilder från Cx-vagnarnas hytt till mig? Ska göra hytt till MSTS Senast redigerad av josu den 2011-04-27 klockan 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Du kan väl ändå inte mena att det är Aurans fel?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-04-26 klockan 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Man har gjort ändringar i plattformen som gör "backwards compatibility" omöjlig trots försök till anspasssning av modellen till den uppenbarlgien ändrade plattformen.
Och själv hade jag gärna stannat på TRS2004 SP4 trots en del brister och fel, saker som med lätthet kunnat korrigeras i en SP5-version. Nu har jag själv, till slut, valt att installera TS2009 SP3 men nu har jag nog fått nog av denna produkt och tänker titta efter något annat. Problemet är CMP! Hur kan man över huud taget komma på något så användarovänligt! Säger jag som arbetat med datorer sedan 1967 och varit med om hela utvecklingen inom området sedan dess! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() För något enklare att använda än CMP finns ju knappast.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Man har gjort ändringar i plattformen som gör "backwards compatibility" omöjlig. Trots försök till anspasssning av modellen till den uppenbarlgien ändrade plattformen.
Och själv hade jag gärna stannat på TRS2004 SP4 trots en del brister och fel, saker som med lätthet kunnat korrigeras i en SP5-version. Nu har jag själv, till slut, valt att installera TS2009 SP3 men nu har jag nog fått nog av denna produkt och tänker titta efter något annat. Problemet är CMP! Hur kan man över huvud taget komma på något så användarovänligt! Säger jag som arbetat med datorer sedan 1967 och varit med om hela utvecklingen inom området sedan dess! Senast redigerad av UP6936 den 2011-04-26 klockan 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Väldigt trött på allt "gnäll" !!!
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |