![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 729
|
![]()
Kom vi inte fram till att man kunde lägga till use parent bounds i configen så att man slapp problemet med att man inte ser vagnen i preview-rutan? Men det måste finnas något sätt annars, för jag har sett flera vagnar som använder knepet men som inte har samma problem.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Bear har nog rätt: man får nog ge ut olika varianter på vagnar med vedkrage. Jag får inte till det här med texture-replacment för last-texturen. Måste allt stämma med sidan 372 i CCG?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 729
|
![]()
Du måste ha en effect som heter product-texture i mesh-tablen i loadmeshen som skall innehålla:
kind texture-replacement texture “load_map.texture” Sedan så ska texturen heta load_map, vilket ger dig en .texture.txt som heter load_map.texture.txt vilket är vad texture ovan just pekar på. Sedan måste ju animated-mesh load finnas med i queuen.
__________________
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-01-05 klockan 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
use-parent-bounds 1 hjälper inte, har testat med allt jag kan komma på men vagnarna syns inte i preview-fönstret. Enda sättet skulle väl vara om lasten vore en separat asset (eller befinner sig alldeles under marken), ungefär som en boggi men just nu är jag lindrigt sagt trött på hela "load of shit"!!! Jag vill bygga vagnar, inte sitta och fäppla med saker som inte fungerar!!! Nån annan får ta över last-problematiken - jag orkar inte mer!!!
Förbaskat trött på att skotta snö också - livet är eländigt ibland!?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Lennart, om du har lust så kan du skicka över den versionen du inte får att fungera. Inte för att jag heller har fått det att fungera tidigare men ibland kan det vara bra med ett extra par ögon.
Om jag får gissa villt så misstänker jag configproblem, så du får gärna skicka de exporterade objekten också så slipper jag åtminstonde initialt strula med importen i Blender. För övrigt, så där är det ibland. Allt man gör är tråkigt och går åt helsike. Eller som en kompis till mig brukade säga, jag är den inverterade kung Midas allt jag rör vid blir till skit.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
Senast redigerad av bear den 2011-01-05 klockan 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Med Bears hjälp har jag börjat undersöka om man inte kan ha en särskild mesh för "Pre-View"-fönstret. Skulle lösa problemen med att "load" (som ligger 1 km under marken) vidgar "pre-view-fönstret" med ca. 1 km så att inte meshen syns! Experimenten fortsätter!
Under tiden har jag fixat massor med lasterna så dom fungerar. Kommer många laster vad det lider. Malm, stenkol, träkol, torv och ved !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det skulle inte funka att bara låta den gå ner mindre långt i marken, eller har jag missat något i resonemanet?
Om man dessutom lade till en frame i slutet så hela lasten skalas ner till säg 1/1000 av normal storlek just som det sista passerar marknivå, kan det funka tro?
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() Senast redigerad av sealpower den 2011-01-06 klockan 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
![]() Orsaken att man skickar ner den så långt i marken är att den inte skall helt plötsligt bli synlig om man passerar en hög bro eller liknande. Egentligen tycker jag att Auran borde hantera detta generella problem i spelet och dölja meschen när vagnen är helt olastad, det verkar bara dumt att alla skall behöva strula med att lösa detta som egentligen är ett generellt problem.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|