![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Efter att ha läst om Mawkish intresse för sin håriga bak så blir man ju inte direkt
mer sugen på att svara, så nu blir det kort. Steam är förknippat med en hel radda problem som kanske inte alltid är uppenbara om man inte är speciellt van vid datorer. Dom är det bara att läsa in sig på om man vill, för på nätet finns det många som är kritiska till Steam. * Stabilitetsproblem. * Integritetsproblem. Steam uppfyller alla kriterier för "spyware". * Bristande affärsetik. Varför får jag inte sälja mitt spel vidare? * Inkräktande. Går inte att installera om du har vissa program installerade. - - Företrädesvis emuleringsprogram, men ska Steam få bestämma det? * Lämnar kvar registerposter efter avinstallation. Nödvändigt? * Kräver uppkoppling för att installeras! * Raderar tillägg som du inte betalt Steam för vid uppdatering. Är det rimligt? * Visar reklam för olika tillägg! Inget kul tycker jag, som har en i övrigt helt reklamfri burk. * Inget val angående uppdateringar. ------ För egen del så visste jag sen flera år tillbaka vilken dynga Steam är, men tänkte att det kanske hade blivit bättre med tiden och att RW2 kanske är skoj, så det kan vara värt lite trassel. Tyvärr svarade aldrig Steams server och gav mig den användarkod som jag betalt för, så efter tre dagars försök tyckte jag inte att det var värt det längre. Programhelvetet RW2 gick inte ens att installera. Det är en av anledningarna till att Steam suger - Man köper ett spel, burken uppfyller alla systemkrav och man gör allt rätt, ändå går det inte att installera. Användarfel säger väl något hårigt ä___e nu, men jag har en till identisk burk här brevid som efter en del strul fick sin nyckel och kunde installera RW2. Graffikkortet är dock vassare i den här så jag ville ha RW2 i båda. (Och ja, jag hade två skivor med olika reg keys...) Steam höll inne med användarnycklar som kunden redan betalt för! * Ännu ett vanligt Steam problem - dom släpper inte nycklar när spelen tillverkas, utan när återförsäljarna rapporterar att dom sålt spelen. ------ Sammantaget ger det ett rungande uselt betyg för Steam. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|