![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tack Ekankal!
Har nu fått in den i Trainz men den blir bara helt platt. Vet nån vad det kan bero på? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du har inte läst CCG tillräckligt noga skulle jag gissa på
![]() Kolla igenom den en gång till, specielt vad taggarna lenght och width betyder, så ska du se att det nog löser sig ![]() (och löser det sig inte, så skicka upp den config fil du använder, så ska jag titta på den) Hur många sidor har isolatorerna? hur många sidor har stolparna?
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag har lite problem med utseendet....
För det första tycker jag texturen ser ljusare ut i Trainz. För det andra - hur f-n gör man den genomskinlig? Får inte till det! Därför ser elledningarna ut som svarta saker. För det tredje - elledningarna vägrar att ändra storlek. De vägrar också att synas om det inte är EXAKT ett visst avstånd mellan stolparna.... Hjälp! =) screen2.jpg kuid <kuid:269413:100039> kind "track" region "SWE" type "Elledning" light 1 trainz-build 2 category-region-0 category-era-0 category-class upright 10 length 60 istrack 0 bendy 0 width 1 repeats 1 grounded 0 isroad 1 carrate 0 initiator "Start" divider "Middle" terminator "End" description "Elledning_60kv" asset-filename "Elledning" username "Elledning" thumbnail author "Spyfrog" organisation contact-email contact-website license "No license" kuid-table { } |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har fortfarande problem med elledningen. Har ändrat i configen men elledningen är fortfarande helt platt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
@Spyfrog
det är ingen väg du lägger ut ![]() ändra till mer likt i denna: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=35 (dvs ta bort carrate b.la.) upright 1 valen är 1/0, inget annat edit: Du ska använda alpha maskning, jag är van vid metoden skapa en .bmp fil, sen låta det som ska synas vara vitt, resten svart. Finns någon metod för att göra detta i tex blender direkt. Du borde använda de, kolla om det står nått i korvtigers guide. Har för mig att det finns en annan metod att skapa splines, ska bara hitta den, sen kan jag återkomma
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-03 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det tar sig, sa brandchefen på semester....
Nu ser det hyfsat ut. Några problem kvar att reda ut: 1) Ledningen ser lite tjock ut och har hål i sig Undrar om det beror på för kort textur i förhållande till avstånd mellan stolpar? 2) Filstorleken på CDPn är för stor. Detta pga onödigt stora texturer för stolpar mm. 3) Överliggaren är nu i något som liknar rostfritt stål. Jag vill dock ha något femtiotals look över min stolpe så jag måste ändra detta till blymönjat stål... 4) Införande av LOD.... Det är för mkt polygoner här för att det skall funka med TS2009 och 2010's större avstånd.... (runt 1500 polygoner - det är de sabla isolatorerna som ställer till det). screen3.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|