|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö,Stockholm
Inlägg: 500
|
Man måste ju inte installera filen, bara man vill kolla på den så kan man ju öppna CM.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
Rc611.
Du måste förklara dig bättre hur du gör. Om jag öppnar en cdp fil i Content Manager så blir den installerad i spelet. Så hur gör du för att öppna den utan att installera den? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö,Stockholm
Inlägg: 500
|
Det låter som du har gjort något så att dom installerar sej själva,
jag bara öppnar CM klickar på "Today" och ser vilka filer som finns. Ex. Bogeys osv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Såvit jag vet, så är det bara på saker som är uppladdade på DLS. Som man kolla på detta vis. Tror att CGD är ute efter, att kunna kontrollera på samma sätt, med nedladdade cdp-filer från andra sidor. Vilket jag inte tror går.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
Allt och jag menar verkligen ALLT går att öppna i Anteckningar/Notepad
![]() Givet att det mesta bara blir rappakalja, men i CDP-filers fall går texten i config-filerna delvis att urskilja, därbland kuid-nummer. Så våldöppna bara grejerna i Anteckningar, tryck Ctrl+F för att söka, mata in "kuid" , enter och Voila! Ett antal träffar med kuidnummren på de ingående komponenterna. Man får visserligen gräva lite djupare för att se vad de olka grejerna är, men men det är ett fungerande om än dock primitivt sätt att få arbetet gjort ![]() Reviderat:Sök på "kuid:" (med semi-kolon) istället, då slipper ni alla kuid-table noteringar och liknande och får bara med själva numren Bildvis:
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
Senast redigerad av sealpower den 2011-03-21 klockan 01:23. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
@sealpower
jag tro dessvärre inte din metod fungerar, för så vitt jag förstår så ska man ner till avsnittet "kuid-table" för att se vilka objekt som ingår? (nu har jag inte trainz på denna dator, så kan inte se om det stämmer eller ej) Du får gärna rätta mig nu om jag har fel
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
|
Citat:
*Metoden fungerar - Man kan se vilka enskilda objekt filen innehåller, men det går inte urskilja vilka dependencies ett enskilt objekt har (vilket bara är bra eftersom annars skulle man få en hel lista med kuid-nummer utan att veta vilka som faktiskt ingår i arkivet och vilka som krävs av grejerna i det) *Cdp-filernas struktur är uppbyggd så att allt material läggs sektionsvis på varandra, där varje objekt är några tusen rader text (alla texturer, mesher, allt ska beskrivas i text) och det enskilda objektets kuid-nummer står alldeles i början av sin sektion. *cdp-filer skapade i 2009 och nyare är mycket snyggare än de i 2006 och äldre ![]() Exempel: IORE103-104.cdp hämtat från banbyggarna innehåller två kuidnummer: <kuid:364762:1021> <kuid:364762:1038> vilket om jag minns låter rimligt, kan inte kolla för jag har inte trainz på den här datorn, men det låter bekant. Åtminstone så är 1021 själva loket Iore 103. Boggier och strömupptagare ligger i en annan cdp-fil och den verkar stämma den med.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
Senast redigerad av sealpower den 2011-03-21 klockan 01:49. |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|