|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Jag har installerat en fällbro. Den fälls ner när tåget kommer 200 meter från bron. Skulle behöva öka avståndet och även installera en signal som följer brons upp- och nerläge. Har lyckats få dit svs-triggen, men alla möjliga svs-kombinationer har misslyckats. Bron kan namnges. Brohalvorna förenas med ett osynligt spår.
Finns det nån som har ett tips? Nisse |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Inte för att jag vet om jag har rätt kunskap. Men går det inte att ändra avståndet i Config-filen?
Hälsningar
|
|
|
#3 |
|
Medlem
|
Hittar inget avstånd i config. I textfile står det endast att bron är konstruerad så att när ett tåg kommer fälls bron.
Nisse |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
hm..
kolla i .gs-filen som ligger i samma mapp.
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
|
Citat:
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Leoj: Tji .gs-mapp.
Gunter: Bascule Lift Bridge 1. Finns: http://www.ianztrainz.com.au/index.html Nisse |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
Då använder sig bron av standard värdana som finns. Dock har jag inte hittat den standard filen (tack igen trainz för er icke befintliga dokumentation
)För du behöver skapa dig en egen .gs fil som du kan ändra avstånden i
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Skulle man inte kunna använda set trigger radius-verktyget som hittas i trigger-advanced menyn i surveyor? Den fungerar ju på växlar och andra triggrar.
|
|
|
#9 |
|
Medlem
|
Är detta nått bara i TS10?
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |