|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Godsvagnsprojektet fortsätter på äldre årgångar, men fortfarande, precis som G3 (senare Gs) så är det 1898 års modell som byggs. Denna gången är det öppna vagnar vilka användes främst för transport av timmer och brädor, men även en hel del annan småkrafs.
Litterat är N3 och den kommer att komma med och utan broms, dock utrustade med tryckluftsbroms resp. tryckluftsledning. Jag kommer även att göra littera NN3, vilken är densamma, men utan lämmarna av trä (bromsad och obromsad) Vid den stora godsvagnsomlitteringen 1922 fick vagnarna litterat Ns resp NNs. Vagnarna användes fram till 30-40-talet då de började gallras ur, men många vagnar fick förlängt liv som littera Os, ombyggda med plåtlämmar. Gunter: kolla PM
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Citat:
Senast redigerad av svenolov den 2011-04-10 klockan 23:34. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Texturen är klar till den vagnen som inte har bromsplattform, det blev numret 16847, en vagn byggd 1900 av Landskrona Gjuteri Aktiebolag.
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Sjutton vad snyggt korvtiger. Du och Lan samt Ekankal fortsätter att sätta ribban högt.
Senast redigerad av svenolov den 2011-04-10 klockan 23:33. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Jösses så vacker, skulle bara mattas ned något.
Tror inte den var så blank och fin ens när den rullade ut för leveransfoto. /æ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
Högklassigt bygge, "mr. Korv".
![]() ![]() .
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
Kan inte säga mer än
!
__________________
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Tackar för feedback!
Citat:
![]() De är så spegelblanka att man kan se reflektioner av byggnader bakom fotografen på trädelarna! ![]() Vagnen blir nog mörkare i Trainz sedan. (men dock är Trainz rätt uselt på att hantera ljus, så allt ser blaskigt ut.) Också hade jag tänkt att göra några texturer att byta mellan, med olika smutsighetsgrad.
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Jag har en fråga: hade verkligen den handbromsade varianten bromsbackar på båda sidor om hjulen som din modell har?
De flesta handbromsade vagnar jag sett har bara bromsbackar på en sida av hjulen.... Jag hoppas min vagn blir lika snygg!
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|