![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Lan
Har man roligt så tänker man inte på tiden. Och vad skull man göra annars på kvällarna, glo på på tv eller något annat passivt. Nej då är det bättre att klura på hur stoppbockar egentligen såg ut till smalspårsjärnvägar i allmänhet och DONJ i synnerhet. Det råder en upprörande brist på sådana och de för normalspår må vara snygga men de passar inte riktigt. Altså är det någon som vet elelr har bilder så posta dom gärna här. Jag misstänker att dom smalspåriga stopbockarna kunde se ut lite hur som helst. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() Tack för Ockelbo station för övrigt - den ser ju jättebra ut. Nu gäller det att få till Ockelbo lika bra, staden är lite svår för den är inte platt. stoppbock_bakifrån.jpg stoppbock_sida.jpg Lan, det är ju främst Björn som håller en himla takt. Själv försöker jag bara hinna med.... just nu ligger jag efter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vi DONJ:are tycker att Gult och rött är en förfärligt ful färgkombination.
Nej rött och Vit skall det vara. Därför har jag skinnat om STW,s gamla klotväxlar och släpper dom på downloadforumet nu. Deras Copyright tillåter såvitt jag förstår det om dessa släpps som separata assets med Copyright vilkoren bibehållna i config filen. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Idag blir det inte mycket gjort men jag har iaf lyckats skaffa fram ritningar till Ockelbo kyrka - faktum är att jag har lyckats få tag i ritningar till alla landsortskyrkor i Gästrikland. Det finns böcker i de mest udda ämnen....
![]() Nåja, pga dessa "källforskningar" mm så hinner jag inte med mycket praktiskt idag. En öppen fråga - hur ser man om man har 5m eller 10m grid på en baseboard? Ska man skaffa sig en kub på 10m? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej Spyfrog
Samma för mig, nu får jag allt ta och tjäna ihop till brödfödan några dar så jag ligger lågt på forat. Men jag bygger på en hemsk stoppbock baserat på din härligt fula bild i alla fall. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
in i världsmenyn (där du lägger till baseboard) högerklicka på lägg tillsymbolen, då kan du växla mellan 5/10, sen är det bara att palacera ut en ny på 5 över en gammal 10, så kommer den ändras lite
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|