![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
http://www.historiskt.nu/diverse/kal...nder_2011.html
Det finns en riktigt rolig baggrundsbildskalender på historiskt.nu som ger mig lite nostalgiska tankar om vår bana och hur den skall se ut. Internet är som vanligt en guldgruva när det gäller att hitta bakgrundsfakta. Om jag förstått saken rätt så var de flesta stationer vid denna tid utrustade med en semafor ( nymodighet från 20-talet ) vid infarten och sedan S-tavlor vid slutet av spåren. I trainz kan man tänka sig att ha en 'stop and go' vid S-tavlan och innan tåget får fortsätta så skall det ha avgångstillstånd. I tidtabellen bör det stå om det ör ev tågmöten. Letar information om det var så på den tiden eller om allt ansvar låg hos tågklareraren. Bilder på gamla lok och annat från Bengt Dalbergs hemsida. http://s25.photobucket.com/albums/c63/bengts/
__________________
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2011-05-17 klockan 12:56. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|