Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-19, 09:37   #18
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

CF4b uppvärmdes med ånga från kaminen, vars ånga gick runt i vagnen i samma ledningar som till tåguppvärmning, av typen Storckenfeldt. Så detta var väl som en mycket liten ångfinka om man ville så. 5 av vagnarna som gick på malmbanan hade elektrisk uppvärmning den 1 Juni 1930.

CF4a hade år 1930 också högtrycksångvärmeledning system Storckenfeldt, men även "Varmvattenvärmeledning system, Värmebolaget, Göteborg Vattnet kan uppvärmas genom eldning och ånga." Har aldrig hört talas om detta förut, men jag gissar att det är som vattenburen värme i ett hus, Jag undrar dock om den går i samma system som högtrycksångvärmen.

Men då denna vagnen är representerad, tidigt 1900-tal så var det som på CF4b, även på CF4a, fast utan elektrisk uppvärmning.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009