Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-09, 22:00   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Felet hittat.
Från början ligger hon som Trackside objekt.
Men efter installationen av uppdateringen till TS2010

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26600

så hamnar hon som Scenery Objects.

Så det blir en fråga till Svenolov.
Är det en miss eller finns det någon baktanke bakom det hela, att hon har hamnat som Scenery Objects?

För övrigt, så fungerar emges (MatsS) variant i TS2010 utan problem, med att välja vilken övergång man vill ha. Modern, trä och station, fast att hon är röd i listan och visar felmeddelande i cmp.
Att svs-rdtr har hamnat under Scenery Objects är helt riktigt. Detta objekt hade fel "kind" (trackside) så skriptet accepterades inte i TS2010. Rätt "kind" ska vara "scenery" och "script class" ska vara "MapObject", och då hamnar den under Scenery Objects.

EDIT: Det är möjligt att svs-rdtr ska vara "kind trackside", men då måste också skriptet modifieras. En fråga, fungerar inte den uppdaterade varianten av svs-rdtr?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-08-09 klockan 22:06.
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 22:35   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
En fråga, fungerar inte den uppdaterade varianten av svs-rdtr?
Den fungerar på precis samma sätt, som den gamla.
Så att man kan välja vilken sorts övergång man vill ha med ?
Modern, trä och station.
Nackdelen är, att man själv måste vrida på övergången och även höja den.

Själva övergången har egentligen ingen funktion, för att själva vägskyddet ska fungera.

Utklipp från MatsS PDF-guide om vägskyddet.

Detta är vägbiten som korsar rälsen. Den är ett trackside objekt som fästs automatiskt vid rälsen. Fler varianter kommer i senare version. Den behöver inte namnges.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 23:31   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Men varför har då den ett skript, om den inte har någon egentlig funktion? Är det bara själva valet av beläggning som är skriptat? Jag ska titta på den övergången en gång till.

Ursäkta att jag inte är mer insatt i STW:s vägskydd. Jag använder det inte själv, då jag har en annan variant av vägskydd inbyggd i mina skript.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 14:33   #4
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard Ny version för TS09/10

Jag har gjort en ny version av svs-rdtr för TS2009/10. Den snäpper numera fast vid spåret och ligger under Trackside Objects.

Finns att ladda hem här. STW vägskydd.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009