![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
??? Laggar det för mej eller är andra sidan borta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Nejdå, den är inte borta. En del inlägg är flyttade HIT, i och med att det handlar om grundskripten. Se post #32.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Tack för fina signaler. Ger ett lyft i Trainz!
![]() Liten mindre detalj som inte stämmer. Hdvsi signalbeteckning inkluderar även stationssignaturen och inte enbart siffran. T.ex. Cst 434 skall skrivas ut helt inte enbart 434.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
hej jag håller på och bygger lite i trainz hur får man signalen å passa på morabryggorna eller va nu heter jag har tryck på frågeteknet men fästet är ju för kort, vet hur man gör ? har löst det nu
mvh John Senast redigerad av gubben50 den 2011-08-27 klockan 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Får bruten länk till Dropboxen i detta inlägg.
På JVS Trackside Signaler 3.31.b3 http://www.e-buzz.se/forum/showpost....28&postcount=2
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]()
Bra att du uppmärksammade det här. Numera ingår JVS Trackside Signaler i STL Aktuellt. Jag ska redigera posten som du hänvisar till.
Bra att det finns uppmärksamma personer när man storstädar. Såna vill jag se fler av. Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Komplett, professionellt, väl illustrerat och dokumenterat !
Tusen tack till hela gänget för arbetet kring STL och JVS signalerna! Ett nöje att köra med svenska signaler när allt fungerar. pja |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag har problem med de moderna signalerna. Jag har laddat ner alla filer. I Content Manager finns de med, man jag kan inte se dem i listan i Surveyor. (Pga ett fel kunde jag inte ta en skärmdump från spelet.) Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-09 klockan 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Ber om ursäkt, letade i kategorin "Tracksides".
Jag kör med Trainz 2012, nästan allt funkar, bara små detaljer saknas för vissa objekt. Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-09 klockan 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... finns i Järnvägsstyrelsen Bilaga 3H:
http://www.transportstyrelsen.se/Glo...epslanguage=sv ...en diger lunta på 120 sidor men läsvärd för den som är intresserad !
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Är det så att fler signaler är på G till Trainz? Jag tänkte mig Repetersignaler, A-signaler, Portkontrollsignaler, Skredvarningssignaler samt Strömbegränsnings- och Ned/Urkopplingstavlor. Och är ATC på väg?
Hälsar en mupp från Stockholm Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-15 klockan 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Medlem
|
![]()
Bra att du lade upp den länken, Lennart. Borde ha gjorts tidigare.
![]() Citat:
Signalskripten är förberedda för ATC, dom flesta funktionerna finns redan. För några år sedan la jag ut en förfrågan på en bra bild på en ATC-burk, som man kunde använda som förlaga. Om det ska bli någon ATC så får jag väl be LAn (den överbelastade) om hjälp, som vanligt. ![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-02-16 klockan 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... pågår när jag har lust och tid, men det kommer att dröja innan vi får
ett fullt ut fungerande ATC-system! Baliser finns, en "riktig" "ATC-burk" är under konstruktion, med alla knappar, lampor och displayer fungerande. Två bilder att "drömma" till:
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|