![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Det du får göra är en "defaut session" där du har gjort alla inställningar som tillhör banan. Spara den för framtiden. Sen när du gör nya sessioner, så laddar du "default session" och sparar den med ett nytt namn.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Varför ser signalerna så skumma ut? Är det något jag glömt att ladda ner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Ska försöka med det. Tack för svaret
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]()
Hej, och låt mig först tacka för alla nyheter på signalsidan den sista tiden.
Mycket roligt, men ibland frustrerande. Hoppas någon kan hjälpa mig med att få någon ordning på följande problem. Jag kör TS2010 build 49933 version 3.3 och har installerat hela STL Aktuellt – Rev. 130114 plus JohanV:s moderna signaler och använder scenery- och trackside-signaler om vartannat. När jag sätter ut en JVS Hsi3 L b3 på en viss plats får jag scriptfel (bild 1). Om jag i stället sätter ut signalen lite längre bort går det bra (bild 2). Mellan de två platserna står en JVS Hsi3 L b3 riktad åt andra hållet. Bild 1: 01.jpg Bild 2: 02.jpg Felet visar sig bara med Hsi3. Om jag istället sätter dit någon annan av signalerna Hsi2, Hsi4 eller Hsi5 så blir det heller inget fel. Vad står på? Handhavandefel? Tacksam för hjälp! Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Märkligt att det bara är Hsi3 som orsakar detta fel. Jag ska titta på problemet och det kommer säkert en lösning tack var din förnämliga information.
EDIT: Några frågor. Är dom båda hsi3 signalerna mellensignaler eller är någon av dom en infartssignal? Jag ser också att du inte har namngett dom. Om du namnger dom och sparar din session och avslutar, och sen startar upp igen. Vad händer då?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-01-19 klockan 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]()
Både signalen som jag placerar ut och den motriktade signalen är mellansignaler.
Felet kommer direkt när jag ställer ut den. Jag provade att namnge den felande signalen och sedan spara sessionen. Då uppkommer felet när sessionen laddas in i Surveyor. (Det blir också fel om jag startar sessionen i Driver.) Det verkar som den motriktade signalen också får ett fel, se bilderna nedan. Det såg jag först när jag sparade sessionen och laddade om den i Surveyor. Den utplacerade signalen: 05.jpg Den motriktade signalen: 06.jpg Hoppas att detta kan ge någon vägledning... Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|