![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
"Galet Fint" är väl lite inte rätt beskrivning men alla förstår nog meningen?
Jag skulle vilja säga exklusivt och fantastiskt modellerat, kul att se en MÄSTARE i arbete!!!!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
10X
![]()
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-09-11 klockan 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Äntligen så är alla BCo-vagnar klara. Jag ger er närmast kameran, BCo6, I mitten, BCo5 och till slut BCo3.
![]() Nu är det bara två vagnar kvar i denna etapp av projektet, två spännande vagnar, AFo1 och DFo3, vagnar med resgodsutrymme, samt resgods- och postutrymme.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Elegant är i underkant, bäste herr Korvis
![]() Med all ånga som är på gång, så behövs det ju vagnar som dom kan knuffa runt oxå ![]() Oxå resgods på gång....., kan det bli bättre ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Supersnyggt,
det blir något för Sven-Bertil att dra med stolthet!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Då var vi framme vid nästa kilometertavla i på denna färd genom SJ's teakvagnshistoria. Turen har nu kommit till vagnen AFo1, en kombinerad förstaklass och resgodsvagn. En del småpill kvar innan den är klar, resgodsdörrarna skall göras öppningsbara, attachments för resgods skall in och texturefel fixas till. Därefter tre till texturer och så blir det dags för den sista vagnen i denna etappen, DFo3.
AFo1 byggdes i 5 exemplar av Arlöf 1913 och blev ombyggda till första/tredjeklass vagn 1920, littera ACo1, alltså är användningstiden inte så lång. Än värre blir DFo3 som byggdes om till Do4 1927, dessa byggdes 1922. ![]() SJ AFo1 2109
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Etapp II av teakvagns projektet har härmed nått sin slutstation. Den 6:e vagnen DFo3/Do4 är klar och alla texturer till den lika så. Vagnen är en kombinerad post/resgodsvagn byggd 1922 och "omändrades" 1928-1930 till Do4, man använde dem helt enkelt inte till resgods längre, utan i det utrymmet förvarades därefter bara postsäckar. Redan vid leverans hade de dock en skylt som man kunde täcka över resgods-märkningen med. Vagnarna var 4 stycken och en av mina texturer (den slitna) är märkt som en Do4. De hade olika typer av grindar, plåt i resgodsänden och vanliga solgrindar i poständen. En lanternin av den kantiga modellen( och för den skulle få plats inom normalsektionen, lägre takhöjd) för att släppa in ljus till postsorterarna.
Nu skall bara allt kollas igenom och en beskrivning av vagnarna skall skrivas (är det någon som haft någon användning av den till etapp I vagnarna, eller skriver jag helt i onödan?) sedan släpps dem! ![]() DFo3 2636 och i vänstra hörnet DFo3 2633
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|