![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Problemet med Raildrivern är att den skickar informationen direkt till tågets diverse manöverhandtag - medan tangenterna på tangentbordet skickar informationen till den s.k. F4 HUD'en (den lilla meny du har med hastighetsmätare, symboler för broms, gaspådrag, riktningsväljare osv osv). Det gör att, eftersom många tåg är scriptade att bearbeta informationen från F4-huden innan de skickar informationen till tågets motorer, handtag osv, blir det knasigt när Raildrivern skickar rå och obearbetad information direkt till tåget. Det får t.ex. gasen att hoppa tillbaka till noll lite då och då (Vilket INTE är särskilt kul när man kör ett 100-vagnars amerikanskt tåg). Som några exempel fungerar Raildrivern inte alls med Acela Express, Dash 9 och AEM-7.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
och det låter som jag kan köra vidare me mitt lilla joyprogram jag hittade
relativ stabilt å värkar inte ha samma hickups som raildriver kontrollen har tack för infon får hoppas dom kan fixa en patch till raildriver fram på som möjligen kan fixa det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag hoppas verkligen de kommer med en patch eller något som åtgärdar problemet, för att köra med en riktig raildriver är verkligen en riktigt go känsla.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Någon hört om Raildriver har patchat up kontrolen så den funkar till RW3 änn?
Gripen |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|