|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
Citat:
Tänkte mer på om man vill parkera ett lok precis utanför portarna, utan att dom öppnas automatiskt, alltså att man kan bestämma själv när, och om, dom ska öppnas. Men det är väl kanske lite överkurs .
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Det går säkert att ordna det också med skript, möjligen en trigger till. Vi får se vad jag kommer på!? Jag har noterat herr Rembrandts önskemål!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
Citat:
LAn: När ställer du upp som magiker? Ekan: Avser du att blockera portarna!? Då blir lokverkstadens personal heligt förb-ade. Nisse |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Har du fungerande exempel på detta? I sådana fall vill jag gärna titta på dem, så kanske jag kan ordna något. Skulle gärna vilja se hur en fungerande propertyruta i drivern ser ut scriptmässigt.
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Trevligt med ett till lokstall + skiva.
![]() Blir säkert bra, som allt annat du har gett dig på. Rullar iväg bollen från lokstall och skiva, till ånglok. Skulle vara ett trevligt inslag, vid lokstallet. Om våran skriptguru Svenolov, kunde skripta in på ångloken. Med eller utan rök, vid uppställning vid lokstallet. Drömmen vore ju, att man var tvungen att starta upp ångloket i ett par timmar i förväg, innan det skall användas. Så att panna och tryck, kommer upp i rätt arbetstemperatur.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
då får du ju gå upp kl. 2 på natten och "påelda" för att kunna köra morgontåget kl 07:00!-} Jag har bakat isär de olika delarna som en vändskiva består av: Bilderna föreställer i tur och ordning: 1. Lokstallets geometri med sina fästpunkter för spåren och alla 24 triggrarna 2. Perspektivbild på samma sak 3. Baksidan med alla fönster till de ljusa trevliga verkstadsavdelningarna där Bengan tänker tillbringa nätterna med att samla ved för påeldning 4. "Pitten", som anglosaxarna säger, med sina utspårsfästpunkter. Inget "dig-hole" här inte, vändskivan är ju heltäckt 5. Själva vändskivan (spinner) med sina två fästpunkter för invisible track 6. Porten som skall fästas i de fästpunkter som ligger närmast utanför stallet 7. Portarna öppnas 85 grader och klarar då lastprofilen precis, i verkligheten öppnades portarna 90 grader men det går inte för då tränger mesherna in i varandra. 8. Totalbild på virrvarret! Tur att den inte är elektrifierad för då hade det tillkommit myriader av fler fästpunkter!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
Men snälla Lan, först klagar du på att du får för lite respons på din fantastiska ström av alldeles underbara fordon för att sedan komma med ett nytt projekt som även det säkert blir fantastiskt det med. Snälla! Ge oss en chans att smälta godsakerna och prova dem. Innan man hunnit med att kommentera det senaste man sett från din verkstad så har du kommit fram med minst två nya produkter. Det här lokstallet är ju ett efterlängtat objekt för de flesta av oss, det finns ju inte så många svenskliknande på DLS. Kommer du att göra det med höjdskillnader i taket efter olika utbyggnader under åren som gått?
Näe det är kul att du fortsätter med vad du gör så bra. En mycket tacksam Trainzare. Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Nu hänger jag inte alls med vad du menar???
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Åh, jag menade bara att man inte insåg hur stort ett sexportars rundstall var när man bara såg portsidan. Nu när du gjort modellen så man även ser "baksidan" (dvs där man inte har portarna) ser man ju att det är en ganska stor modell.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
Citat:
Där styr man öppning å stängning via propertyrutan i driver-läget.
__________________
Ekan |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|