|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
Värt attmtänkampå kan vara att hålla ner antalet texturer. Varje textur blir ett nytt material, och att ladda ett material motsvarar tydligen i storleksordningen 500 polygoner om jag har förstått saken rätt.
Vad gäller sketchup modellerna så jobbar killen som har skrivit importen på kod för att baka i hop och mappa om texturerna on the fly för att få ner antalet. Mängden texturer i dessa modeller är ett problem som har diskuterats ganska mycket i relevanta trådar på Aurans forum.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|