![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 395
|
![]() Citat:
Det verkar som om du inte fått svar på detta. Ja, man arbetar som sagt i lager. Det finns två grupper, den översta för routen och den under är för sessions. Klicka på plus och skapa ett nytt lager. Kalla den för växlar eller vad du vill. Jobba på detta lagret, men först: Klicka på låset för de andra lagren så de blir låsta. Då kan du inte oavsiktlig flytta något som ligger på dessa lager. Du kan flytta objekt mellan lagren genom att klicka på objektet (i objektmenyn och "?"-tecknet) och välja vilket lager det skall ligga på. När du är klar kan man lägga ihop alla lagren med knappen till höger nedtill på bilden. Prova dig fram om du inte förstår min beskrivning. Lycka till. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Dem-karta med bangårdsritning på Frövi station läggs upp i Downloads-delen inom kort.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Dem-karta med bangårdsritning på Gnesta station läggs upp i Downloads-delen inom kort.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Något att bita i, för den som har tålamod.
Dem-karta med bangårdsritning över Hallsberg läggs upp i Downloads-delen inom kort. Då Hallsbergs bangård är så stor, så har jag fått dela upp ritningen på 3 delar, så man får pussla lite. Alternativet annars, hade blivit en väldigt suddig ritning, som man knappt såg dragningen av spåren.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-02-11 klockan 20:45. Anledning: Glömde lägga till bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Känns detta igen. Bild 1 - 3 och bild 4 - 8.
Vad kan finnas däremellan tro, som väntar på klippning och klistring???
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Åhh, fy fasen!
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Tack, Bengan!
Har laddat ned Spånga station och börjat bygga. Lagt ut spåren. Det är nödvändigt att ha den högupplösta kartan också. Man ser bl.a. var luftledningsstolparna ska stå. En fråga: Finns det någonstans var man kan se eller läsa om var signaler var placerade på den tiden (ca 1960 - 1980) och vilka typer av signaler som fanns. Som det är nu får man gissa, med hjälp av litteraturen som finns i anslutning till signalpaketeten. Åkte själv ofta med persontåg som stannade vid Spånga stn på 1960-talet. Vänligen
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Tomteboda, Solna/Hagalund/Ulriksdal och Helenelund klippt, klistrat och klart och utlagt på DEM-karta. Bara lite kvar, av norra sidan (Ulvsunda, Stockholm östra och Värtan) innan det är dax att ta itu med södra sidan.
Spårplanerna strax uppe i Downloads-delen, om någon skulle vilja bygga på frihand och göra eget landskap.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|