![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2401 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Håller på att ladda ner tågen till aktiviteterna, men Linx X2000 går inte att ladda ner från Banbyggarna. Har den på dvd nånstans, men jobbigt att leta igen 20 skivor...
![]() |
#2402 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Micke321 fixar fram tåget till BB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2403 |
Medlem
|
![]()
Nu ska den fungera på banbyggarna.se
Vi hade en del filer liggande via JenzAs server som krasha. Har fått ny adress men inte haft tid att rätta länkar.. Nu ska allt fungera igen....
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ Senast redigerad av micke321 den 2012-02-14 klockan 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2404 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu gick det att ladda ner, tack Micke!
![]() |
#2405 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Fantastiskt sporarrangement i Gøteborg , meget imponerende laget totte
![]() Jeg har kjørt en testtur på pathen Gøteborg spor 11 - oslo spor 4 og er kommet til partille , er jeg på rett vei da ? Så langt har jeg ikke hatt problemer med ruten men har nesten ikke fått prøvd den . Meget fint det jeg har sett så langt ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2406 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Tack Lucas för komentar. Då har du kört Explorer. Du måste själv växla till rätt rutt. Jag rekomenderar, installera aktivitet Göteborg-Oslo och testa. Lycka till! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2407 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Nå har jeg avinstallert ruten, lastet ned og installert på nytt, og når jeg kommer til samme sted, skjer nøyaktig det samme.
Jeg skrev at det skjedde på en bru over en elv, men det er over en motorvei. Beklager feilen. Nå er det bl a texture-filer som er problemet, og power-station (med bindestrek) pluss filer som begynner med load. For hver gang jeg kjører her kommer det mangel på forskjellige filer hver gang. Det er vanskelig å få oversikt over manglende filer, fordi det er ikke alltid feilmld kommer opp selv om PCen varsler det. Jeg har kanskje ikke noe annet valg enn å gi opp ruten. Veldig synd, for jeg har kjørt her veldig mye i det virkelige. Ingen problemer fra Kornsjø og nedover, men problemet er dessverre Göteborg. Hjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2408 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vad har du för datorkraft? Skulle vilja veta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2409 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2410 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Mycket fin rutt. Vart kan jag hitta aktiviteterna?
![]() |
#2411 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
En snabb fråga
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2412 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej!
Har gjort en aktivitet mellan Göteborg och Oslo med Rc6.Har kört ca 20 min från Göteborg och det fungerar perfekt. När jag skulle göra denna kom det upp 2 pather med snabbtåg Göteborg och Oslo. Prövade den andra men då startade inte MSTS men på den första funkar det. Kanske något tips. Hälsar Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#2413 |
Medlem
|
![]()
Aktiviteterna hamnar i en egen zip i mappen med alla rutter.
För att få in dem i MSTS krävs att du dubbelklickar på dem. Ante: Vad heter dem olika pathen?? Så ska jag kolla. Kan vara så att den ena sak bort.. Kan vara så att det är gammal.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2414 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ibland får man oförklarliga felmedelanden om saknade objekt, trots att de ligger i ruttens SHAPES-mapp. Jag har då märkt att det hjälper att kopiera filerna från ruttens SHAPES-mapp till GLOBAL/SHAPES.
![]()
![]() |
#2415 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har gjort alla 13 st. pathar och de heter Goteborg - Oslo Goteborg - Lerum Goteborg - Mellerud Goteborg - Molnlycke Goteborg - Molndal (upptäkt fel bokstaven ö och det ska inte vara så) Goteborg - Save Herrljunga - Uddevalla Lerum - Goteborg Mellerud - Goteborg Molnlycke - Goteborg Oslo - Goteborg Save - Goteborg Uddevalla - Herrljunga Precis vad Micke321 skrev så finns akiviteter under Routes-mappen. De ska zippas upp och alla 13 aktiviteter visas uppoch de packas upp av Unspack-programmet som finns i Utils-mappen. Hoppas allt funkar bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|