![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Det ser både snyggt och intressant ut, känner igen miljön från DK 2000F.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Spårplan över Malmö, om det kan vara till hjälp.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
|
![]()
Tack för råd, kommentarer och länkar.
Jag har dammsugit internet på Svenskt RW3 material. Så länkarna du tillhandahöll Pierre är redan avverkade, men tack för omtanken. Bengan, Stort tack för aktuella spårplaner för Malmö nya bangård. Andelind: Vad är DK2000F för något? MickeL: Jag har objekt i min AssetMapp som heter MickeL ---------------------------------------------------------------- Jag får fortfarande inte fram några markers på mina egna ruter i GPS fönstret? Önskemål: ------------------------------------------------ Litt: F (El) X0a5/X5 X2 X10/11/12/13/14/15 Med PågaTågsLackering LokoMotor Litt S eller J / Svenska ånglok som rullade i skåne på 50 o 60 talet. + Dom nya motorvagnarna: X31 - Öresundstågen som Danskarna kör isönder hela tiden. X51 - Som ersatt de gamla (X10) Pågatågen ---------------------------------------------------------------------- Ångloken var reservmaskiner under den tiden, så på söndarna brukade man ta fram dom och körde en tur för dom inte skulle rosta isönder helt. Malmö - Falsterbo och Eslöv - Kristianstad var det alltid ånglok på söndageftermiddagarna när jag växte upp. Mvh // Gert Persson, Malmö - (Järnvägarunge) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]() Citat:
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P Senast redigerad av gubben50 den 2014-05-15 klockan 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
MalmöBan har växt ut blivit Södra Stammbanan!
Många timmar blir det och sen får man meddelandet, Something bad happends! 3 gånger har jag fått starta om ifrån scratch, kanska bara bra det? Har nu lagt räls till och förbi Hässleholm och på väg till gamla riksgränsen (Älmhult). Den nerlaggda bibanan som jag åkte mycket när jag var liten, på 50 och 60 talet, Eslöv - Kristianstad är också snart laggd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ops... tryckte visst på fel knapp?
Fortsättning följer här. Hela CityTunneln är också laggd och kan köras runt hela Malmö och med två stick mot Köpenhamn. Malmö - Limhamns järnvägar är också körbar numera. Malmö - Trelleborg (Kontinentalbanan) är påböjad och mot Ystad också. Hur mycket räls kan man lägga RW3? Lite skärmdumpar ifrån Södra Stammbanan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Awesome! Ser fram emot fler bilder från södra stambanan och dess stationer. Vad kul att du satsar just på den sträckan! :-D
Super ![]() Gällande hur mycket spår man kan lägga, vet jag inte säkert om det finns en maxgräns. Jag har inte heller hittat någon information om att det skulle finnas. Men jag byggde en rutt i RW2 som var betydligt längre än sträckan (Malmö-Älmhult) i detta fallet och fungerade finfint. Någon krash emellanåt (som dock visade sig bero på signalerna, har upplevt det i RW3 också), men inga större bekymmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Mycket fint arbete!
Försöker själv skapa sträckan Karlskrona-Alvesta och har nu ägnat helgen åt just det-markers. Med hjälp av Jim på RWDecal har jag klurat ut det. ![]() Kan skicka lite tips om du vill. Viktigt att ställa in menyn i RWD rätt, centrerade är att föredra men jag har fortfarande problem med att få tilesena helt rätt i position. Min sträcka är nu Karlskrona - Emmaboda dvs c:a 60km och 901 tiles. Ett litet fel i början växer på samma sätt som när du sätter kakel. Har vi några proffs här kanske som kan ge lite råd (Hgv?) Kämpa på - en dag kanske vi kan ansluta med Kustbanan till Malmö. Försök att få ditt projekt att ansluta till Erich´s "Northern Europe, som slutar vid Kastrup. /Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|