![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det verkar som inte Svenolovs skript fungerar! Det läge slangen har på din bild är frame 0 i animationen, men om skriptet fungerar skall den stå på frame 11-12 som är blindkoppelläget. Kolla så du anropar skripten rätt i config och att din x.gs fil har class MsMotorVehicle. Dessa saker är väsentliga:
I config: script "x.gs" class "X" script-include-table { mscommonsource <kuid:177292:209000> } ... ... a_luft_0 { mesh-asset <kuid:67375:1021> mesh "luft_0_anim.im" anim "luft_0_anim.kin" att "a.koppela" auto-create 1 att-parent "default" } a_luft_1 { mesh-asset <kuid:67375:1021> mesh "luft_1_anim.im" anim "luft_1_anim.kin" att "a.koppela" auto-create 1 att-parent "default" } ... ... kuid-table { .. stl_koppel <kuid:67375:1021> mstrainmonitor <kuid:177292:204091> mscommonsource <kuid:177292:209000> ... } I x.gs: include "msMotorVehicle.gs" class X isclass MsMotorVehicle {
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]() Citat:
class X isclass MsMotorVehicle { } i egna gs filen, eftersom jag definierat upp en annan class innehållande eldarens rörelser och att ovan script var tomt! Jag borde dock ha tänkt längre men när väl poletten föll på plats så......var allt kristall klart! Så nu är allt frid och fröjd: Se bild med träklossen som test objekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Börjat med bogey textureringen så smått. Dock är ännu inte alla detaljer "målade", som den skarpögde kan se på bifogade bilder: bl.a fjädringen,bromsar och vevstake detaljer. Tyvärr har jag fått gissa mig till vissa detaljer, så finns det nån vänlig själ på forumet som har nån bild på vevstake spelet antingen i färg eller svartvitt??
ALLA foton välkomnas! Eller har nåt råd om lämplig person att kontakta??? Kommer nu i stället att texturera färdigt vedeldade A loket, så R loket läggs på hyllan en tid såvida jag inte får en bild på R lokets vevstakar..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ser ut att bli mycket bra! Om du vill ha bilder på drivboggien till R får du väl be någon hjälpsam fotograf att åka till Järnvägsmuseum i Gävle och ta några högupplösta "bredsidor".
Det jag har är dessa länker från våra vänner som bygger i "bara mässingen": http://www.youtube.com/watch?v=eJVDS4R4LEE http://www.svensktmjforum.se/forum/i...p?topic=2795.0 http://www.svensktmjforum.se/forum/i...p?topic=2103.0
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
r_lok.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Hej och tack för er hjälp!
Bilderna från MjForum var perfekta. Precis vad jag behövde och jag kunde då snabbt konstatera att mitt antagande var FEL. Det blir emellertid inga större problem att rätta till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Om man inte från början har klart för sig hur allt ser ut, så VÄNTA och
UNDERSÖK först. Själv gissade jag mig till vissa detaljer och naturligtvis var antagandet inte RÄTT. Dessutom gällde det slidrörelserna, vilket inte är det lättaste att GÖRA OM. Efter att ha fått utmärkta bilder på drivningen så var det "bara" att starta om, vilket kanske är bra då man behöver ÖVA och ÅTER ÖVA på drivnings tekniken i GMAX. Bifogar 2 bilder där första visar vad som behöver rättas till: "Eccenter" vevstaken bör förlängas, eftersom slidrörelsen behövdes flyttas uppåt. Dessutom har jag redan korrigerat det röd markerade "Combination Lever". Bild 2 visar hur det ser ut innan det mödosamma arbetet med rörelserna skall startas upp på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|