![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Mest personliga preferenser som har några underliggande anledningar:
1. Jag finner att den ekonomiska simuleringen i 2:an är klart bättre och djupare än i 3:an 2. Grafiken. Jag tar snygg tidlös 2d över halvdan tidig 3d (som inte funkar något vidare på moderna nvidia kort) varje dag som helst. 3. Man kan spela rrt2 med touchpad. Klart najs på bussen... eller tåget. ![]() Annars är 3:an ett sjukt bra spel det med, ska nog göra samma sak för det när jag får min gamla "rigg" funktionsduglig igen ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Låter ju bra hur som helst, har du någon aning om var man kan få tag på 2:an? Den säljs väl knappast längre...?
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Wow! Vilket projekt, grymt som tusan.
Men känner att du missat en ort som - enligt mig - har haft och har en rätt stor betydelse för Sverige och dess järnväg, nämligen Östersund. Förvisso finns ingen typisk industri i staden med tydlig järnvägsanknytning, men den har ändå haft en viktig funktion, framförallt för att den knyter samman Inlandsbanan och Mittbanan (som går från Sundsvall till Storlien och vidare till Trondheim), två järnvägar som ju hade en väldigt viktig roll under andra världskriget, exempelvis. Bara en liten tanke ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
@Dson
Aha, självklar miss från min sida, dock bara i listan. Orten ligger där den ska i spelet, den och Åre (Eftersom Åreskutan gick urskilja trots den låga upplösningen på DEM-datan ![]() @Bönan som jag skrev 50 riksdaler på Steam
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() Senast redigerad av sealpower den 2012-03-17 klockan 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Aha, det missade jag...
![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Åre (station) har ju faktiskt också en rätt viktig roll i det svenska järnvägsnätet, men framförallt för turismen i västra Jämtland.
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Av liknande anledningar fick man ju avprioritera sin egen hemort till fördel för hålan Hällnäs som tyvärr har högre järnvägshistoriskt värde och ligger alldeles för nära för att klämma in två stationer i spelet. Ack, vilka offer ![]() Nåväl. Utbudet av Svenska orter utökat med Storlien Trondheim sluter sig till Narvik och Oslo som de tillgängliga norska orterna.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej, har några kommentarer....
För det första, det gäller alla städer som har "kol" - det finns såvitt jag vet inget kol i Sverige. Kanske man kan ha detta som en import via hamnar istället? Skellefteå .Papper, stål - finns koppar? bör vara här isf Östersund - militär Gävle - mat, hamn, papper Avesta - stål Kalmar - hamn, militär //Mvh Mathias |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|