![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#136 |
Medlem
|
![]()
Nu ser det rätt ut!
![]() http://imageshack.us/photo/my-images...mg06152wp.jpg/ Körspakarna är ihopkopplade så man skulle kunna köra med höger, vänster eller båda händerna. Vart även så smart att man kunde välja mellan att stå och sitta och köra. Ergonomiskt såre smäller omt'! Nu för tiden har man bara en körspak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Ser grymt snyggt ut just nu!!!
Kom och tänka på, att man kan "nummerge" vagnarna i Trainz! lägg till denna lilla grejen under varje vagnnummer Kod:
name "name" Dd kanske visste det redan, men jag bara påminner.
![]() |
#138 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Jag hade skickat detta vidare till Svenolov och Korvtiger för skriptning, men det är ju helt onödigt! Det intefererar inte alls med destname och linjenummer som ju är skriptade. STORT JÄTTETACK X2an !!!! ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#140 |
Medlem
|
![]()
Kom på en kompromiss för hytten Lan!
På de tyska U-bahn vagnarna har hytten rätt form, men bara förarbordet är modellerat och "korrekt" återgivet. varför gör inte du det samma? En hytt med rätt former i en färg och sedan bara förarbordet som är välmodellerat och väl texturerat? På detta sätt blir det mindre arbete medans tåget får en bra hytt. Då man bara tittar rakt fram då man kör är förarbordet allt som räcker! Bara en ide! |
![]() |
![]() |
![]() |
#141 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Tycker också att fönsren är lite för små på sidorna, dom ska vara bredare så att dom går ut på svängen lite om du förstår vad jag menar...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Veteran
|
![]()
...eller ej, har iallafall försökt stuka till tunnelbanavagnarna efter alla "kisars" synpunkter. Nån modern hytt har det inte blivit men en fiktiv hytt till C6-C16 som i alla fall fungerar att köra i centerläge. Breddat förnsterna på C13-14 så mycket det går utan att göra om hela fronten. T.o.m. vänt på gaveldörrarnas dörrhandtag - é inte jag hygglig? Dessutom gjort en bakboggi till C13-14 som kortkopplar vagnarna parvis.
Om ni inte är nöjda snart flyttar jag mina tillgångar till Lichtenstein! ![]() Det var som f-n vad detta projekt svällde på både bredden och längden! ![]() Lite bilder på dagens vedermödor:
![]() |
#144 |
Veteran
|
![]()
... sista bilden i föregående post. Dessa a.outsideview är satta ganska nära vagnsidan så man ser inte dörrarna på vagnarna om man inte står i en innerkurva, men kan jag flytta ut dom en bra bit så man ser hela tågsidan på en raksträcka men det innebär att vi får tänka oss förarna med "giraffhalsar" eller låtsas att dom hoppar ut och kollar. Hur tycker ni vi gör med detta???
L
![]() |
#145 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Var du börjat peta på interiören (inte bokstavligt dock ![]() Bara undrar, eftersom att exteriören är väl så gott som perfekt.
![]() |
![]() |
#146 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Inredningen har färgsatts så att C1 - C3 går i grönt, C4-C5 i gult och C13-14 i brungult, det jag fått ut av alla bilder ni bidragit med.
![]() |
![]() |
#147 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Alldeles för grönt på C1-3 i mina ögon.
Mer som på Rasmus96 bild i detta inlägg. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....2&postcount=42
![]() |
#148 |
Medlem
|
![]()
Skitsnyggt Lan! Enda som behövs fixas är ju att man får "gå ut" lite ur hytten så man har översikt över hela tåget. Man ska ju kunna hålla koll på åtta vagnar på en raksträcka och minst fyra i en kurva. (Resten har man kameror med TV-skärmar som sköter)
Bra med en centrerad hytt! Den blev snygg! EDIT; Hittade ett fel; alla rutor ska vara öppningsbara på C1-C6. Men på C11-C15 är bara vart annan ruta öppningsbar. Men spara en grön med alla öppningsbara då man kan byta nummer på den och kalla den för C6. ![]() ![]() Senast redigerad av GBSF den 2012-04-09 klockan 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#150 |
Medlem