![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Vilket mästerverk! Är verkligen svårt att tro att det är 3D, texturerna och 3D-modellen gör att det ser väldigt verkligt ut.
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nu blir jag riktigt avudsjuk på bjornls förmåga, detta kommer jag inte ens i närheten av! Å andra sidan är jag ju just nu nedgrävd i Stockholms "undre värld" och där finns inga Malletlok. Förbaskat snyggt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Snyggt är bara förnamnet
![]() Ett praktexempel på hur det ska se ut när proffisionell modellering går hand i hand med lika proffisionell texturering ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Kan bara instämma med alla föregående talar
![]() Ser förbaskat snyggt och levande ut, så att man inte kan låta bli att sitta här och ![]() ![]() ![]()
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Tack allesamans för era snälla ord ![]() Just nu kan jag behöva lite uppmuntran för tro inte att det funkar som det skall. Nej något så enkelt?? som att sätta tendern på sin boggie är som förgjort. Vaba, jag har ju gjort det förut, varför kan jag inte se vad jag gör fel nu? Nå det ger väl sig om jag får se på det med nya ögon imorgon.
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej igen
Kan rapportera att nu står den på banan i alla fall. Så nu kan jag återgå till själva loket igen. Jag labbade lite med PVsofts nya exporter för att se om jag kunde normalmappa texturerna. Men resultatet blev katastrofalt av någon anledning med flippade ytor och flyttade attatchment points så det blev (tills vidare) en alldels vanlig export och vanliga texturer utan normalmappning. Grejen är ju att det blir en lite för matt yta för min smak, få se om det går att ordna. LOD fattas också
__________________
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-05-04 klockan 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Härlig tender. Ser fantastisk ut.
Enda felet är att jag nu måste lägga ner mer jobb på min tender för den ser inte bra ut bredvid... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() Antar att du menar att den är för "matt" i gämförelse med loket!!?? Loket å tedern bör väl ha ungefär samma patina. I så fall är det nog bättre att sänka gaman lite, öka kontrasten, och dutta i en aning blåton i stället. Tog mej friheten att labba lite lätt på din bild. Sen finns ju även möjligheten att göra normalmapps-texturer med PEVSofts program "Images2tga" oxå (men det kanske du visste redan).
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|