![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Tycker nog att det ser ganska bra ut, lite småjusteringar (i färgton bl.a) kanske, så blir det helt perfekt = samma patina. Vet av egen erfarenhet att det brukar bli mycket justerande hit å dit, även när man använder fototexturer, det är inte "bara" att klippa å klistra. T.ex olika bilder på en å samma tender, lok, eller vad det nu kan vara, kan bli helt tokigt "olika", beroende på när, var, och hur dom är tagen (i skugga, i solljus, etc, etc).
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... av bjornls karriär som mästerbyggare, det började med några enkla, och snygga, byggnader. Nu producerar han lok av Mästarklass.
Det vore kul om andra kunde lära av bjornl. Det är mycket "blod, svett och tårar" och vägen kan synas lång och snårig - men titta vad bjornl kan åstadkomma idag!!!! Bara att lyfta på hatten och låta sina få kvarvarande gråa hårstrån fladdra i fartvinden !!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej igen
Efter att ha ramlat under Trainz horisonten ett bra tag på grund av arbete och annat så är jag på väg att få tid igen till DONJ. Så jag kan i alla fall berätta att Malleten inte är övergiven utan att arbete fortgår. Mera detaljer är på plats som strålkastare och Tryckluftspump. Sen håller jag på att texturera pannan, men det är ett litet H**vete att få rätt.
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-06-06 klockan 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Håller med Lennart, MÄSTERKLASS
![]() Och du vet väl att det är bättre med ett "rent h*lvete", än lite skit i hörnen, det torde väl även gälla textureringen på loket oxå, hehe ![]() Lite OT kanske, men jag såg att din tråd har drygt 2.500 visningar, och det har postats 72 inlägg (merparten är väl dina egna inlägg). Med andra ord, det dräller inte av positiva kommentarer och glada tillrop här heller, TRÅKIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
...detta superbygge inte får mer gensvar. Alla 2500 som varit inne och gluttat - har ni hört talas om nåt som heter "hejarop", det brukar leda till bättre prestationer, eller har alla ni på läktaren somnat ??? Det pågår faktiskt en mycket intressant "spel" på detta forum, med nytänkande och utveckling av utomordentliga "assets" och skripts.
Till den Björn som iallfall inte sover vill jag bara säga: Texturera på, vi väntar så ! "Super non plus ultra" = "(ung. Superbt, går inte att göra bättre, på ett nordiskt språk)" kan man kalla ditt Malletlok ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag kan väl inte mer än att ursäkta mig själv för mitt dåliga "hejjande"
![]() Hejja hejja hejja björnl! ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]() Citat:
jag har ett sug som växer när det gäller att försöka "knåpa ihop" häftiga alster jag också fast känner det att jag saknar nog tiden till att verkligen göra det seriöst....eller så är jag bara lat, jag vet inte men du ska veta att tanken finns, vart de leder får tiden utvisa! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ack så vackert det ser ut! Är 200% säker på att detta blir en pärla att rulla runt med på DONJ!
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Jag tycker att ni hejar på bra jag ![]() I alla fall har jag fått litet mer gjort med texturer och detaljer. det gäller at få ihop de olika delarna av panna, ångdom, skorsten, röksåp osv. så att det ser rätt ut ihop (inte för att det är klart ännu). Men skorstenen är jag ganska nöjd med om jag får säga det själv.
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Tycker du säger helt rätt om skorstenen. Härifrån ser den verkligen jättefin ut! (Hela loket ser jättefint ut!!!) Och med dina texturer, så blir det jättejättesuperduperfint! Du har verkligen talang när det gäller texturer!
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|