![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Mycket jobb och pill, men snyggt blir det
![]()
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Det här loket blir så snyggt så nu får vi rycka upp resten av omgivningen för att de inte skall se sjaskiga ut...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Jag kan knapt tro det själv men nu är den externa mappning klar.
Nästa steg är att få tingesten att rulla i trainz. Så nu skall jag exportera lok och boggies för att testa mina ideer om hur framboggie med cylindrar och allt skall röra sig. Sedan skall jag jobba med en basenginepec och ljud. Därefter vidtager animerde av slidtyrningar för att inte tala om scriptning..... LAn, Korvtiger och Vovven, nu kommer frågorna snart ![]()
__________________
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-07-06 klockan 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... vi hjälper gärna till, men du verkar kompetent själv av bilderna att dömma !
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej LAn och Tack
Nej minsan, jag har redan ett antal frågor på lager åt er som jag sparat, på egen hand klarar jag inte av det.
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Du får starta dig en frågetråd så skall du få svar på allt du frågar om! Men fototexturering är något du kan, är helt mållös över resultatet! Får man passa på att fråga vad det är för bilder du utgått ifrån? Tagna utomhus en mulen dag, eller?
Sedan skall du nog ta och spara scriptgrejerna tills STL får tid med det här med ånglok, så att du som Lan och Vovven slipper att göra om allt. Vi får väl sätta igång med det snart, det börjar klia i fingrarna måste jag säga! Men innan dess så har jag och Svenolov lite saker att släppa...
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Underbart snyggt
![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Det finns inte ord för att beskriva hur OTROLIGT realistikt det ser ut! Hade det inte vart för bakgrunden så hade jag inte kunnat vara säker på om det var på riktigt eller i datorn.
Fortsätt att kämpa på! (Jag tappade nästan hakan när jag såg den senaste bilden! ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]() Citat:
Jag får börja med att tacka för berömmet, jag rodnar. Som LAn har sagt så behövs det för att ladda batterierna ![]() Jo Korvtiger texturna är tagna men en enkel digitalkamera i måttligt bra ljusförhållanden, dvs. lite för soligt men inte så mycket. Sedan är ju varje vesäntlig yta (tex. en hyttsida) uppbyggd av olika bilder som sammanfogats över en mall som visar hur sidan ser ut i 3:d modellen. Därefter är detaljer som nitar ditsatta och slutligen när den och många andra texturer är på plats så är det en hel del injustering av färgbalans, mättad och ljusstyrka för att de olika delarnas texturer (vars bilder är tagna i lite olika ljusförhållanden) skall passa ihop. När det gäller scriptning hade jag tänkt släppa första versionen med dagens STL nivå i kombination med den metod för valbara extra meshar (plogar tex) som Vovven klurat ut på tex. hans R lok. Men här har jag två frågor som jag kommer att återkomma till.
__________________
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-07-07 klockan 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|