![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#571 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Nu börjar vi ju närma oss slutet på VBSR5! Inte mycket kvar nu... Men vad är det egentligen som jag har hållt på med? Varför går det så trögt på arbetet med Dalabanan? Ja, jag kan ju säga så mycket som att jag har byggt närmare 10 mil norsk järnväg som kommer med i VBSR5, och här är ett litet klipp.
Den som kan gissa vilken sträcka det är ruktigt duktig (Jonte får inte vara med... ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=8_0B0...ature=youtu.be
![]() |
#572 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jeg kan sikkert heller ikke være med siden jeg kjenner jkriste2 meget godt. ![]()
![]() |
![]() |
#574 |
Medlem
|
![]()
Ser spennende ut, Jan! Godt gjort å ha bygd så mye
![]() Bönan sin film er også interessant. Jeg tipper at filmen viser en jernbanestrekning hvor det ordinært ikke går persontog. Men i såfall har du bygd mye! ![]()
![]() |
#575 |
Veteran
|
![]()
abjol: Det är El14, men jag har tagit hytt och ljud från ett ryskt lok (har glömt namnet) som påminde om El14.
![]() HAI: Du har helt rätt! ![]()
![]() |
#576 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
![]()
Jag vet vart vi är!!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#577 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Bilder fra byggingen av Paradis stasjon rett før Stavanger.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
![]()
veldig kjekt du hadde et fint cruise det hadde du sikkert godt av få en pause fra vbsr 5
veldig fine bilder å de ligner mye, klarer å kjenne meg igjenn å ja no er ikke lenge igjenn til ende stopp i stavanger det gler vi oss alle til GOD HELG ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Veteran
|
![]()
Lokaltoget har nått sin slutstation. Ny hytt till Bm72 är som synes också på G.
![]()
![]() |
#580 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Den hytten ble meget bra. Holder på å pynte Stavanger, men den tar litt tid.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#581 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Veteran
|
![]()
Nej, inte än. Har inte haft så mycket tid till att jobba på den än, men ska göra klart hytten så snart jag får tillfälle.
![]()
![]() |
#583 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Veteran
|
![]()
Tack så mycket, detsamma!
![]()
![]() |
#585 |
Veteran
|
![]()
Nu är jag igång igen! I och med "merge"-processen mellan min och Jans versioner av rutten var jag tvungen att plocka bort alla signaler mellan Stavanger och Kristiansand. Jag jobbar nu på att justera objekt, placera nya signaler samt hastighetstavlor. Jag hann så lång som bilden visar innan datorn kraschade. Alltså är knappt hälften kvar.
![]() Dessvärre måste jag redigera vissa world-filer manuellt i wordpad för att komma åt dem i RE. Det funkar perfekt i MSTS, så jag förstår inte riktigt varför det blir strul i RE. Hur som helst går det framåt även om det är extremt tråkigt att hålla på i wordpad... ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|