![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() Kommer möjligen det fler broar i serien? En som är vänd åt andra hållet än Järlebron (dvs den runda delen över bron) skulle vi behöva över Testeboån... Järlebron har du verkligen fått till snyggt för övrigt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
det pågår ett visst arbete med att vända valvet åt "rätt" håll så att vi får en riktig fackverksvalvbro. Om ni donjare vill kan jag nog få till en 891-variant vad det lider, utan plats för luftledning och dubbelspår. Jag har väl tillfredställt "dubbelspårs-luftlednings-fanatikerna" så att vi kan ägna oss åt väsentligheter nu ??? ![]() Över hallands åar fanns det på den gamla linjesträckningen sådana valvbroar!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-08-15 klockan 20:48. Anledning: VI SKA ÄTA NI SKALL LAGA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|