|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
Har testat den från Bakerfield via mojave till Barstow
9000 ton 1300 m långt 5 lok (3 fram 2 längst bak) 21500 hk. 2,3 hk/ton Det var gränsfall att det orkade i de 22 promille uppför backarna, fick använda sand ibland för att det inte skulle slira Manualen de skickat med var inte så bra så man fick gå på forumet de gjort för att få hjälp http://www.run8america.com/forum/index.php Bara att starta tåget var inte enkelt. Men någon kommer säkert att visa det på youtube (men längst ned så hittade jag denna manual på forumet) Men den kräver lite tid innan man får igång tåget. Ja uppför var en sak men att åka utför var jättesvårt , det känns verkligen realistiskt. Man känner verkligen tyngden av det 9000 ton tunga tåget. så man får använda Dynamic Brake samt den vanliga tågbromsen för att inte tåget skulle skena. Finns mycket att förbättra på denna simulator men det är en väldigt bra start ändå tycker jag. Skulle vilja se mer objekt i rutten ,där är den lite tunn. Men det som finns håller ändå ganska bra kvalitet tycker jag. Men det är en bit till Railworks 2012 ändå. Men å andra sidan behöver man inte ha någon värsting dator för att köra den trodde knappt min bärbara dator skulle klara den men det gör den (ungefär 15 fps). men jag har dåligt grafikkort 1,8 ghz processor men den vill ha 2 gb minne (jag har 4 gb) Men de har byggt in många realistiska saker i den. som tex om de kopplar isär någon vagn utan att hänga upp slangen och stänga ventilen. så när du kör framåt så rycks ju slangen ut och luften på tåget försvinner ock tåget får nödstopp. Men kör man ensam så är det lite tråkigt det finns ju inga andra tåg eller vagnar på stationerna. men vad jag förstår ska man kunna koppla upp sig mot en server och få statiska vagnar statiska tåg på stationerna men de kommer ju att stå still. Men så har vi det här med multiplayer där man kan vara tror jag 40 personer som är inne och vissa är fjärr tågklarerare vissa förare vissa är hjälp till föraren och vissa är växlare på bangården och vissa tittar på tåget. Här tror jag man kan anmäla sig till dessa körningar http://railroadtransportationsimulat...s.com/run8.htm Men det borde väl gå att ha svenska personer som kör också om man blir ett gäng på 5-10 personer som kopplar upp sig mot en fjärrtågklarerare. -Find the unit you want as your lead-unit (also called Control Unit). -Select it with your mouse -The RailUnitOptions window should appear and the unit should highlight. -Press AutoStart and AutoMU (or you can do all of that manually if you wish) -Run to the back of your train, mouse-select the last coupler (get close to it) -Install the EOT -Enter your Cab using Control F11 -Turn on the 4 black circuit-breakers to the left of the MFD screens (up is on) -Turn around to the back wall of the cab and set the "Engine Run" switch to "Run" -Set the MU Headlight Switch to "Short Hood Lead" Senast redigerad av jorgen3 den 2012-08-25 klockan 23:45. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Skanderborg, Denmark.
Inlägg: 7
|
Tack Bönan!
Så tvivler jeg på at den får den store udbredelse i den danske togsin-verden! Der er næppe nogen af de danske 3D-byggere som vil bygge til endnu en simulator, med mindre der laves værktøjer som kan konverterere materiéllet. Der tror jeg så at Open Rails er mere realistisk da det er kompatibelt med MSTS-materiél. En skam, for Run8 ser ellers lovende ud!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 543
|
Tror nog att Run8 får det svårt när OR släpps "på riktigt", OR kommer ju också att ha multiplayer i nästa släpp...
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
|
Suck. Passerade en signal i stopp, luften tog slut.
Fick lära mig att kompressorn går bara på 50% när loket är på tomgång. Man få sätta 'fram och backen' i neutral och lägga i gasläge 1.... men då kan man inte använda elbromsen den tiden. ![]() Jag fick också varmgång i ett hjullager i slutet av sträckan. Kanske att 70 miles var lite för fort för vagnarna. inga svenska hjullager där inte.
__________________
M v h /Pursche |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
Pursche... Du vet om att det är lite annorlunda körteknik på de amerikanska tågen och de små pluttarna du kör, va?
![]() Nej, har man tömt huvudledningen på de där schabraken är det bara att stanna och vänta till man fått i luft igen - och varför skulle du vilja använda den dynamiska bromsen då? ![]() Vad jag läst så kommer varmgång i hjullagren att komma upp sporadiskt, men ska vad jag förstått kunna gå att stänga av.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Jag vet jag vet. Jag är bara inte van vid att en simulator simulerar detta.
__________________
M v h /Pursche |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
|
Hej! är det värt 264:- i svensk valör ?
/John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|